هواپیمای توربوپراپ منطقه‌ ای جدید آلمانی

موتور کانادایی برای هواپیمای توربوپراپ منطقه‌ ای جدید آلمانی

انتخاب موتور Pratt & Whitney برای هواپیمای توربوپراپ منطقه‌ ای جدید آلمانی

بخش کانادایی شرکت Pratt & Whitney و شرکت آلمانی دویچه ایکرفت، از توافق بر سر انتخاب موتور توربوپراپ PW127XT-S برای نصب بر روی هواپیمای توربوپراپ منطقه‌ ای جدید آلمانی D328eco خبر می‌دهند. سری XT از خانواده موتورهای توربوپراپ نام‌آشنای PW127، با عملکرد بهینه و هزینه پایین بهره‌برداری و پشتیبانی، مورد استقبال بخش حمل و نقل هوایی منطقه‌ای جهان قرار گرفته‌است.

این نمونه روزآمد از نظر قابلیت دسترسی برای بهره‌برداری، چهل درصد عملکرد بهتر نسبت به نمونه‌های قبلی دارد، هزینه تعمیر و نگهداری آن ۲۰ درصد کاهش یافته و مصرف سوخت این موتور در مقایسه با نمونه‌های هم‌خانواده، سه درصد کمتر گزارش شده‌است. این دو شرکت کانادایی و آلمانی همچنین توافق کردند امکان بهره‌برداری عملیاتی از موتور PW127XT-S با استفاده از سوخت پایدار هوانوردی SAF را محقق کنند.

مقر اصلی شرکت دویچه ایرکرفت در مونیخ قرار دارد و بیش از ۲۰۰ نفر نیروی متخصص برای آن در آلمان کار می‌کنند. توان خروجی این موتور ۲۷۵۰ اسب بخار است و می‌تواند پروانه متصل خود را با سرعت ۱۲۰۰ دور در دقیقه بچرخاند. هواپیمای منطقه‌ای D328eco به‌عنوان نمونه ارتقایافته خانواده دورنیر ۳۲۸، ظرفیت حمل ۴۳ مسافر را خواهد داشت. بدنه این هواپیما از جنس مواد مرکب ساخته شده و برای برخاستن به باندی با طول یک کیلومتر نیاز دارد. سرعت بیشینه این پرنده به ۶۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و سقف پرواز عملیاتی آن ۳۰ هزار پا گزارش شده‌است.

منبع:

aviationpros

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها