توربین‌ های گاز ساخت روسیه

ثبت رکورد هفت میلیون ساعت عملیاتی برای توربین‌ های گاز ساخت روسیه

مجموع ساعات عملیاتی توربین‌ های گاز ساخت روسیه

بنابر گزارش اتحادیه موتورسازان روسیه UEC، تا ژوئن ۲۰۲۲، مجموع ساعات کارکرد عملیاتی توربین‌ های گاز ساخت روسیه که ساخته‌شده و نصب‌شده توسط شرکت‌های وابسته به این اتحادیه هستند، از مرز ۷ میلیون ساعت عبور کرده‌است.

در سال ۲۰۰۶، شرکت توربین‌های گاز ساتورن از مجموعه هلدینگ خود جدا شد و اجرای پروژه‌ها در حوزه توربین‌های گاز صنعتی زمینی را در دستور کار خود قرار داد. در سال ۲۰۰۹ با محوریت این شرکت، اتحادیه موتورسازان روسیه با هدف یکپارچه‌سازی و هم‌افزایی ظرفیت طراحی و ساخت توربین‌های گاز صنعتی نیروگاهی و محرک مکانیکی شکل گرفت. در سال ۲۰۱۴، این مجموعه با نام شرکت سهامی خاص توربین‌های گاز UEC به فعالیت خود ادامه داد و در حال حاضر دفتر مرکزی آن در ریبینسک در منطقه یاروسلاف قرار دارد.

تا ژوئن ۲۰۲۲، این شرکت مجموعا ۴۳۶ واحد توربین گاز شامل نمونه‌های نیروگاهی و نمونه‌های نصب‌شده در ایستگاه‌های تقویت فشار گاز را با ظرفیت مجموعا ۵.۵ گیگاوات تولید و عرضه کرده‌است. بخش بزرگی از این ماشین‌ها، توربوکمپرسورهای عرضه‌شده برای نصب در خطوط انتقال گاز روسیه با ظرفیت ۱۶ تا ۲۵ مگاوات هستند. کارفرما و سفارش‌دهنده اصلی این ماشین‌ها شرکت گازپروم می‌باشد و توربوکمپرسورهای ساخت UEC را در پروژه‌های زیرساختی ملی اصلی روسیه شامل نورد استریم ۲، خط انتقال ترکیه و خطوط انتقال سیبری بکار گرفته‌است.

” بخوانید: گازپروم و اتحادیه موتورسازان روسیه در مسیر همکاری راهبردی

رکورد بیشترین ساعت عملیاتی در اختیار توربین GTA-6RM است که برای تولید برق و حرارت در میادین نفت و گاز و تاسیسات شهری و صنعتی بکار گرفته می‌شود. امروزه بیش از ۱۶ شریک مجموعه ریبینسک شامل شرکت‌های Lukoil، Surgutneftegaz، Rosneft و سایر مجموعه‌های پیشرو حوزه سوخت و انرژی روسیه، مجموعا ۸۳ واحد توربین گاز GTA-6RM را در چرخه بهره‌برداری عملیاتی خود در اختیار دارند.

شرکت توربین‌های گاز UEC

شرکت توربین‌های گاز UEC، یک مرکز آزمایش و ارزیابی مجهز در اختیار دارد که نقش مهمی در کنترل کیفی و صحه‌گذاری محصولات این مجموعه ایفا می‌کند. مجموعه تست‌استندهای روزآمد این شرکت از سال ۲۰۱۴ وارد چرخه بهره‌برداری عملیاتی شده‌اند. بر این اساس، زمان تبدیل نمونه‌های پیش‌تولیدی به نمونه‌های عملیاتی در حوزه کاری این مجموعه شامل توربین‌های گاز زمینی صنعتی کاهش یافته و قابلیت‌ اطمینان محصولات به میزان قابل‌ملاحظه‌ای افزایش یافته‌است. در این مجموعه تجهیزات و تاسیسات مختلف برای انجام تست‌های مولفه‌ای و همچنین تست‌های عملکردی و توسعه‌ای برای توربین‌های گاز مختلف با ظرفیت ۲.۵ مگاوات تا ۱۶ مگاوات وجود دارد.

منبع:

neftegaz

#اتحادیه موتورسازان روسیه #توربین گاز صنعتی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها