فرود اضطراری هواپیمای کره‌ ای در باکو

فرود اضطراری هواپیمای کره‌ ای در باکو پس از نقص فنی موتور

فرود اضطراری هواپیمای کره‌ ای در باکو

یک فروند جت مسافربری ایرباس A330 شرکت هواپیمایی کره جنوبی، با ۲۱۵ مسافر و ۱۰ نفر خدمه، در مسیر پروازی از استانبول به سئول دچار نقص فنی از ناحیه موتور شد. این هواپیما سه ساعت پس از ترک استانبول، در فرودگاه حیدرعلی‌اف باکو پایتخت آذربایجان، به صورت اضطراری به زمین نشست. در حادثه فرود اضطراری هواپیمای کره‌ ای در باکو خدمه پروازی A330 پس از دریافت پیام هشدار حسگر ارتعاش موتور شماره دو نصب‌شده در سمت راست پرنده، تصمیم به تغییر مسیر پروازی گرفتند و هواپیما را به سمت باکو هدایت کردند.

بنابر اعلام برخی مسافران که صندلی آن‌ها در نزدیکی موتور شماره دو قرار داشت، جرقه‌هایی مشاهده شده و صداهای بلندی نیز به گوش رسیده‌است. خوشبختانه در این حادثه به هیچ یک از سرنشینان هواپیما آسیبی وارد نیامد.

هواپیمای مذکور در زمان حادثه، نزدیک به ۱۱ سال عمر عملیاتی داشت و نیروی پیشران آن، توسط دو دستگاه موتور توربوفن PW4270 محصول پرت‌اندویتنی تامین می‌شود.

شرکت هواپیمایی کره در سه ماه نخست ۲۰۲۲، درآمدی معادل ۶۵۱ میلیون دلار داشته‌است. سود عملیاتی این شرکت در سال گذشته میلادی ۱.۲ میلیارد دلار گزارش شده‌است. ناوگان عملیاتی این شرکت، از ۱۵۷ فروند هواپیما تشکیل شده و شرکت هواپیمایی کره به بیش از ۱۲۰ مقصد مختلف در ۴۳ کشور دنیا پرواز انجام می‌دهد. این ایرلاین در سال پیش از اوج‌گیری همه‌گیری کووید۱۹، بیش از ۲۷ میلیون مسافر را جابجا کرده‌است.

منبع:

simpleflying

#سوانح هوایی #ایرباس #Pratt&Whitney

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها