روزآمدسازی فناوری ساخت قطعات

روزآمدسازی فناوری ساخت قطعات توسط اتحادیه موتورسازان روسیه

روزآمدسازی فناوری ساخت قطعات

متخصصان شرکت ساتورن وابسته به اتحادیه موتورسازان روسیه UEC، در راستای روزآمدسازی فناوری ساخت قطعات فناوری جدیدی را بکار گرفته‌اند که امکان نصب اینسرت هانی‌کامب در قطعات بخش داغ موتورهای توربینی را فراهم می‌آورد. این روش تاکنون بر روی قطعات یکی از موتورهای ساخت این شرکت با کاربری دریایی آزمایش شده و نتایج موفقیت‌آمیزی داشته‌است. انتظار می‌رود که از این روش در ساخت قطعات بخش داغ سایر موتورهای محصول ساتورن نیز در آینده‌ای نزدیک استفاده شود.

” بخوانید: نصب تجهیزات جدید در کارخانه موتورهای توربینی ساتورن

علاوه بر این، امکان اتصال آب‌بندهای ویژه ساخته‌شده توسط شرکت‌های روس، در این روش در کنار اینسرت هانی‌کامب نیز وجود دارد. در ساخت این مواد، از فرآیندهای لحیم‌کاری و تف‌جوشی ویژه استفاده می‌شود.

در تحولی دیگر در این زمینه، موسسه پژوهشی فناوری ساخت موتور موسوم به NIID وابسته به اتحادیه موتورسازان روسیه، از آماده‌سازی یک مرکز تخصصی جدید لیزر با تمرکز بر روی ساخت و بازسازی قطعات موتورهای هوایی غیرنظامی خبر می‌دهد.

این مرکز طی ۱۰ سال اخیر، بیش از ۱۳۰ پروژه پژوهش و توسعه برای حمایت از صنایع ساخت توربین‌های گاز صنعتی و موتورهای توربینی هوایی روسیه انجام داده که یکی از نتایج آن، ثبت ۲۸ گواهی ثبت اختراع است. موسسه NIID، همکاری با سایر موسسه‌های پیشرو روسی مانند ویام، سیام و شرکت‌های وابسته به UEC از جمله سالیوت و ساتورن را در پرونده کاری خود دارد.

توسعه فرآیند ساخت و تولید اولین روتور کمپرسور پرفشار بومی از آلیاژهای مقاوم در برابر حرارت VZh172 و VT41، از جمله پروژه‌های موفق اخیر موسسه NIID به شمار می‌رود.

منبع:

uecrus

#اتحادیه موتورسازان روسیه #توربین گاز صنعتی #موتور هوایی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها