نقص در موتورهای عملیاتی لیپ

کشف نقص در تعدادی از موتورهای عملیاتی لیپ

نقص در موتورهای عملیاتی لیپ

شرکت CFM اینترنشنال از یافتن نقص در تعدادی از موتورهای توربوفن LEAP-1A خود خبر می‌دهد. حل نکردن نقص در موتورهای عملیاتی لیپ ممکن است عواقبی را برای ایمنی پرواز در پی داشته باشد. بر این اساس، اداره هوانوردی فدرال آمریکا FAA، امریه صلاحیت پروازی را منتشر کرده‌است. این امریه به‌طور مشخص ۱۲ دستگاه موتور LEAP-1A عملیاتی در سراسر دنیا را تحت پوشش قرار می‌دهد و بر تعویض بخشی از قطعات داخلی تحت تنش بالا تمرکز دارد.

موتور توربوفن LEAP-1A نیروی پیشران خانواده جت مسافربری ایرباس A320neo را تامین می‌کنند. اشکال شناسایی‌شده مربوط به نقص در ساخت تعدادی از دیسک‌های نصب‌شده بر روی ۱۲ دستگاه موتور LEAP-1A اعلام شده‌است. بر این اساس، استفاده عملیاتی از این قطعات موجب کاهش خواص مکانیکی آن‌ها و بروز صدمات سازه ناشی از خستگی می‌شود که ممکن است خطرات قابل‌ملاحظه‌ای در ایمنی پرواز ایجاد کند.

اشکالات اصلی کشف‌شده مربوط به دیسک مرحله اول توربین پرفشار و اسپول روتور طبقات ششم تا دهم کمپرسور موتور توربوفن LEAP-1A است. امریه صلاحیت پروازی صادرشده توسط FAA، انجام بازرسی و تعویض سریع این قطعات را در ۱۲ موتور مشخص که با شماره سریال در این سطح نام برده شده‌اند الزامی کرده‌است.

منبع:

flightglobal

#CFM اینترنشنال #موتور لیپ #موتور توربوفن #موتور هوایی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها