نیروگاه گازسوز سنگال

راه‌اندازی بزرگترین نیروگاه گازسوز سنگال تا اواخر ۲۰۲۲

بزرگترین نیروگاه گازسوز سنگال

شرکت انرژی سنگال، از راه‌اندازی یک نیروگاه سیکل ترکیبی گازسوز ۳۰۰ مگاواتی، تا پیش از پایان سال جاری میلادی خبر می‌دهد. از سال ۲۰۲۳، این کشور آفریقایی، بهره‌برداری از میدان گاز مایع طبیعی خود با ظرفیت ۲.۵ میلیون تن را آغاز خواهد کرد. این گاز مایع طبیعی به‌عنوان سوخت مصرفی نیروگاه مورد استفاده قرار خواهد گرفت. بودجه ۳۴۹ میلیون دلاری لازم برای راه‌اندازی نیروگاه گازسوز سنگال توسط بانک همکاری اقتصادی آفریقا، بانک بین‌المللی بورکینا فاسو و چند نهاد مالی دیگر آفریقایی تامین شده‌است.

پروژه عمرانی ساخت این نیروگاه در مارس ۲۰۲۱ کلید خورد. شرکت ملی برق سنگال، پانزده درصد و شرکت انرژی سنگال ۸۵ درصد از سهام این نیروگاه را در اختیار خواهند داشت. دولت سنگال از سال ۲۰۲۰، سند راهبردی را منتشر کرد که بر اساس آن، استخراج ۱۵ تریلیون فوت مکعب گاز از منابع این کشور در دستور کار قرار دارد. بخشی از این گاز به‌عنوان سوخت نیروگاه‌های سیکل ترکیبی با هدف تامین برق سنگال بکار گرفته خواهد شد.

ظرفیت نصب‌شده نیروگاهی سنگال ۱.۳ گیگاوات اعلام شده‌ و برآوردها نشان می‌دهد استفاده از گاز مایع طبیعی مورد استفاده نیروگاهی، صرفه‌جویی قابل‌توجهی در مقایسه با استفاده از سایر سوخت‌ها برای این کشور در بر خواهد داشت.

شرکت جنرال الکتریک، تامین تجهیزات برای نیروگاه ۳۰۰ مگاواتی جدید را برعهده دارد. بر این اساس، دو واحد توربین گاز GE9E.03، به همراه یک واحد توربین بخار STF-A200، سه واحد ژنراتور A39 و دو واحد ژنراتور بازیافت حرارتی بخار توسط این شرکت آمریکایی تامین خواهد شد.

شرکت کالیک انرجی از ترکیه، به‌عنوان پیمانکار کلید در دست ساخت و نصب نیروگاه گازسوز سنگال انتخاب شده و قرارداد مرتبط با آن را در سپتامبر ۲۰۲۰ با دولت سنگال به امضا رسانده‌است.

منبع:

energycapitalpower

#نیروگاه سیکل ترکیبی #جنرال الکتریک #توربین گاز صنعتی #پروژه‌های نیروگاهی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها