نیروگاه Ostroleka لهستان

توربین گاز کلاس H جنرال الکتریک برای نیروگاهی در لهستان

توربین گاز جنرال الکتریک برای نیروگاه Ostroleka لهستان

جنرال الکتریک یک واحد توربین گاز پرقدرت GE9HA.02 را برای نصب در نیروگاه سیکل ترکیبی Ostroleka C در لهستان تامین خواهد کرد. توان خروجی این نیروگاه ۷۴۵ مگاوات است. تجهیز نیروگاه به توربین گاز روزآمد کلاس H جنرال الکتریک، در قالب برنامه راهبردی این کشور اروپایی برای رویارویی با چالش‌های موجود در صنعت تولید برق این کشور قلمداد می‌شود و نقش بسزایی در تقویت تولید و توزیع برق در مناطق شمال شرقی لهستان ایفا خواهد کرد.

این دومین بار است که یک توربین گاز کلاس H جنرال الکتریک برای نصب در نیروگاهی در لهستان انتخاب می‌شود. پیش از این، لهستان یک توربین گاز از این نوع را برای نصب در نیروگاه دولنا اودرا سفارش داده بود.

جنرال الکتریک تجهیزات مختلف نیروگاه Ostroleka لهستان شامل یک واحد توربین گاز GE9HA.02، یک واحد توربین بخار STF-D650، یک واحد ژنراتور W88 و ژنراتور بازیافت حرارتی بخار را تامین می‌کند. همچنین جنرال الکتریک، سامانه هوشمند کنترل تجهیزات نیروگاهی خود موسوم به Mark* VIe را در نیروگاه نصب خواهد کرد.

بنابر ادعای جنرال الکتریک، توربین گاز GE9HA.02، رکورد سریع‌ترین زمان در رسیدن به دور کاری با نرخ ۸۸ مگاوات در دقیقه را به نام خود به ثبت رسانده‌است. با هدف کاهش آلایندگی‌های محیطی و آلایندگی‌های کربن، توربین گاز GE9HA.02 جنرال الکتریک که در نیروگاه Ostroleka در لهستان نصب می‌شود به نمونه روزآمد سامانه محفظه احتراق DLN 2.6e مجهز خواهد شد. این توربین گاز، قابلیت استفاده از ترکیب سوخت شامل ۵۰ درصد هیدروژن و گاز مایع را دارد و در آینده‌ای نزدیک امکان استفاده کامل از هیدروژن به‌عنوان سوخت را خواهد داشت.

منبع:

dieselgasturbine

#جنرال الکتریک #نیروگاه سیکل ترکیبی #توربین گاز صنعتی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها