گواهینامه تشکیلات ساخت برای پرم موتورز

صدور گواهینامه تشکیلات ساخت برای پرم موتورز

گواهینامه تشکیلات ساخت برای پرم موتورز

شرکت پرم موتورز وابسته به اتحادیه موتورسازان روسیه UEC، از دریافت گواهینامه تشکیلات ساخت از آژانس حمل و نقل هوایی فدرال روسیه موسوم به روس آویاتسیا خبر می‌دهد. بر این اساس، شرکت پرم موتورز صلاحیت ساخت قطعات موتورهای توربوفن PS-90A1، PS-90A2، PS-90A-76 و PD14 را برای کاربری غیرنظامی خواهد داشت. گواهینامه تشکیلات ساخت برای پرم موتورز در قالب آیین‌نامه پارت ۲۱، از مجموعه قوانین هوانوردی دولت روسیه صادر و اعطا شده‌است.

گواهینامه تشکیلات ساخت برای شرکت روسی پرم موتورز

فرآیند ارزیابی شرکت پرم موتورز برای صدور این گواهینامه، از اواخر سال ۲۰۲۱ کلید خورد. شرکت پرم موتورز نخستین بار گواهینامه خود را در سال ۱۹۹۷ دریافت کرده‌است. بر اساس قوانین روسیه، هر دو سال یکبار برای تمدید اعتبار این گواهینامه، بازرسی‌هایی توسط سازمان هواپیمایی کشور روسیه انجام می‌شود.

آژانس حمل و نقل هوایی فدرال روسیه، مجموعه قوانین اداره ملی هوانوردی فدرال آمریکا FAA را به‌عنوان چارچوب کلی تدوین قوانین هوانوردی این کشور برگزیده‌است. دولت روسیه برنامه مشخصی را با هدف حمایت از شرکت‌های داخلی در بومی‌سازی حداکثری صنعت حمل و نقل هوایی غیرنظامی این کشور دنبال می‌کند.

گواهینامه تشکیلات ساخت برای شرکت پرم موتورز

انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۴، شرکت پرم موتورز، گواهینامه‌های لازم برای طراحی و ساخت موتور توربوفن جدید PD8 را نیز از روس آویاتسیا دریافت نماید. این موتور، نیروی پیشران نمونه جدید هواپیمای سوخو سوپرجت را تامین می‌کند و بر روی هواپیماهای آب‌نشین برییف Be-200 نیز نصب خواهد شد.

منبع:

uecrus

#اتحادیه موتورسازان روسیه #موتور توربوفن #موتور PD14 #موتور PD8

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها