سود سافران

افزایش سود سافران ناشی از افزایش تقاضا برای قطعات یدکی

افزایش سود سافران

شرکت فرانسوی سازنده موتورهای هوایی سافران اعلام کرد که در نیمه نخست سال ۲۰۲۲، با افزایش درآمد و سود عملیاتی مواجه بوده‌است. گزارش مالی جدید این شرکت نشان می‌دهد که سود سافران در شش ماهه نخست سال جاری میلادی، در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، پنجاه و نه درصد افزایش داشته و به عدد ۱.۱ میلیارد دلار رسیده‌است. همچنین مجموع درآمد این شرکت در نیمه نخست سال جاری میلادی، با ۲۴ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه در سال قبل، به مرز ۸.۷ میلیارد دلار رسیده‌است.

” بخوانید: افزایش سود سافران علیرغم کاهش فروش این شرکت در ۲۰۲۱

مدیران ارشد سافران، افزایش ترافیک هوایی ناشی از پایان همه‌گیری بیماری کووید۱۹ را یکی از عوامل مهم رونق گرفتن کسب‌وکار خود در تامین موتور و قطعات آن اعلام کرده‌اند. البته بخشی از این درآمدها، علاوه‌بر تامین موتور و قطعات آن، از محل تامین قطعه برای هواپیماهای مسافربری توسط سافران نیز حاصل شده‌است. سافران همچنین به مشکلات پیش‌آمده برای زنجیره تامین، به ویژه پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین نیز اشاره کرده که ممکن است در ماه‌های پیش‌رو بر کسب‌وکار این شرکت تاثیرگذار باشد.

در شش ماه نخست سال ۲۰۲۲، مجموعا ۴۹۲ دستگاه از موتورهای ساخت شرکت CFM اینترنشنال، شامل ۴۶۵ دستگاه موتور توربوفن روزآمد لیپ و ۲۷ دستگاه موتور CFM56 به مشتریان عرضه شد. سافران نیمی از سهام CFM اینترنشنال را در اختیار دارد. این در حالی است که در شش ماهه نخست سال ۲۰۲۱، این آمار ۴۴۸ دستگاه بوده‌است.

منبع:

aerotime

#سافران #موتور هوایی #CFM اینترنشنال

دیدگاه بگذارید

avatar
  مشترک شدن  
اطلاع رسانی