پروژه جنرال الکتریک

حمایت مالی چهار میلیون دلاری دولت آمریکا از دو پروژه جنرال الکتریک

حمایت مالی از دو پروژه جنرال الکتریک

بخش سامانه‌های نیروگاهی شرکت جنرال الکتریک، از دریافت حمایت مالی فدرال، معادل ۴.۲ میلیون دلار از دولت آمریکا برای دو پروژه تحقیق و توسعه در حوزه فناوری‌های نوین توربین گاز خبر می‌دهد. این حمایت مالی توسط آژانس پروژه‌های پیشرفته پژوهشی وزارت انرژی آمریکا موسوم به ARPA-E، در قالب برنامه حمایت از رویکردهای جدید برای رویارویی با چالش تامین انرژی پاک ارائه شده‌است. این آژانس فدرال، در فوریه ۲۰۲۲، بیش از ۱۷۵ میلیون دلار منابع مالی، برای انجام ۶۸ پروژه از این دست، در اختیار شرکت‌های آمریکایی قرار داده‌است.

احتراق بدون شعله برای توربین‌های گاز هیدروژن‌سوز و تولید مبتنی بر ریخته‌گری با مصرف انرژی کمینه، عنوان این دو پروژه پژوهشی جنرال الکتریک، مشمول حمایت مالی وزارت انرژی آمریکا هستند.

جنرال الکتریک این پروژه‌های پژوهشی را در مرکز مطالعات فناوری خود در گرین‌ویل در ایالت کارولینای جنوبی آمریکا انجام می‌دهد.

جنرال الکتریک پروژه پژوهشی رویکرد احتراق بدون شعله برای توربین‌های گاز روزآمد با قابلیت استفاده از ترکیب سوخت گاز طبیعی و هیدروژن را با هدف افزایش ۵ درصدی بهره‌وری توربین گاز در پیکربندی سیکل ترکیبی و رساندن آن به ۶۷ درصد، طی یک دهه آینده دنبال می‌کند. دانشگاه جورجیا تِک، در اجرای این پروژه به جنرال الکتریک کمک می‌کند.

در پروژه دوم، ترکیبی از تجهیزات کلیدی ریخته‌گری شامل یک کوره روزآمد، در کنار فناوری‌های مبتنی بر چاپ سه‌بعدی برای ساخت قالب‌های سرامیکی بکار گرفته می‌شود که تاثیری قابل‌ملاحظه در ساخت قطعات فلزی مهم برای توربین‌های گاز خواهند داشت.

جنرال الکتریک امیدوار است با استفاده از این روش، به میزان ۹۰ درصد مصرف انرژی را در فرآیند ساخت این قطعات در عین حفظ کیفیت و خواص مکانیکی آن‌ها کاهش دهد. بر این اساس، هزینه تولید قطعات به میزان قابل‌ملاحظه‌ای کاهش خواهد یافت.

شرکت DDM Systems، فعال در حوزه ریخته‌گری دقیق برای قطعات مهندسی پیچیده، در این پروژه به جنرال الکتریک کمک می‌کند.

منبع:

power-eng

#جنرال الکتریک #توربین گاز صنعتی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها