توربین گاز کلاس F میتسوبیشی

آغاز بهره‌برداری عملیاتی از توربین گاز کلاس F میتسوبیشی در نیروگاه شارجه

توربین گاز کلاس F میتسوبیشی در نیروگاه شارجه

میتسوبیشی پاور، به‌عنوان واحد نیروگاهی شرکت صنایع سنگین میتسوبیشی ژاپن، از آغاز بهره‌برداری عملیاتی از دو واحد توربین گاز روزآمد M701F خود در نیروگاه لایا در شارجه در امارات متحده عربی خبر می‌دهد. اداره آب، گاز و برق شارجه موسوم به SEWA، مسئول بهره‌برداری از این نیروگاه است. این دو توربین گاز کلاس F میتسوبیشی، به‌عنوان بخش اصلی نیروگاه سیکل ترکیبی ۱۰۲۶ مگاواتی لایا قلمداد می‌شوند که اداره آب، گاز و برق شارجه، اجرای پروژه نصب و راه‌اندازی آن را به کنسرسیومی متشکل از شرکت میتسوبیشی و شرکت السویدی پاور واگذار کرده‌است.

مقامات مسئول در امیرنشین شارجه، بر اساس برنامه‌ای راهبردی قصد دارند تا سال ۲۰۳۰، ظرفیت نصب‌شده نیروگاهی در این منطقه را به ۴۶۰۰ مگاوات افزایش دهند. تاکید بر استفاده از توربین‌های گاز با بهره‌وری بالای ۶۰ درصد، به‌عنوان یک الزام اصلی در این پروژه‌ها صورت گرفته‌است.

بر این اساس، توربین گاز نصب‌شده کلاس F میتسوبیشی در نیروگاه لایا، رکورد بیشترین بهره‌وری در پروژه‌های نیروگاهی در منطقه خاورمیانه را به نام خود ثبت کرده‌است. علاوه بر این، میتسوبیشی قرارداد سرویس بلندمدت را با مالک نیروگاه لایا، برای پشتیبانی از تجهیزات این مرکز به امضا رسانده‌است. با تکمیل کامل پروژه‌های توسعه نیروگاه لایا و رسیدن آن به فاز بهره‌برداری کامل عملیاتی، انتظار می‌رود بیش از ۲۰ درصد توان موردنیاز شهر شارجه و مناطق اطراف آن توسط این مرکز تامین شود.

میتسوبیشی پاور، علاوه بر تامین دو واحد توربین گاز مذکور، یک واحد توربین بخار، سه واحد ژنراتور و دو واحد توربین بازیافت حرارتی بخار را نیز برای نیروگاه لایا تامین خواهد کرد. شرکت السویدی پاور نیز مسئولیت فعالیت‌های عمرانی، نصب و راه‌اندازی نیروگاه را با نظارت میتسوبیشی برعهده دارد. میتسوبیشی پاور در قالب قرارداد سرویس بلندمدت برای پشتیبانی از نیروگاه لایا، نرم‌افزار نظارت و پایش هوشمند خود موسوم به TOMONI را نیز نصب خواهد کرد.

منبع:

power

#میتسوبیشی #توربین گاز صنعتی #پروژه‌های نیروگاهی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها