توربین گاز M701JAC

رکورد هشت هزار ساعت عملیاتی برای توربین گاز پرقدرت روزآمد میتسوبیشی

ثبت رکورد توسط توربین گاز M701JAC میتسوبیشی

شرکت ژاپنی میتسوبیشی، از ثبت رکورد هشت هزار ساعت کارکرد عملیاتی برای نخستین واحد نصب‌شده از توربین گاز پرقدرت روزآمد M701JAC خود خبر می‌دهد. این ماشین، در یک نیروگاه سیکل ترکیبی در تایلند نصب و راه‌اندازی شده‌است. شرکت دولتی توسعه انرژی گلف در تایلند، مالک نیمی از این نیروگاه است و شرکت میتسویی شریک این شرکت دولتی تایلند در نیروگاه مذکور به شمار می‌رود. پیش از این، نمونه M501JAC با خروجی ۶۰ هرتز، در ژوئن ۲۰۱۸، رکورد هشت هزار ساعت کارکرد عملیاتی را ثبت کرده بود. بر این اساس، با تکرار این رکورد توسط توربین گاز M701JAC با خروجی ۵۰ هرتز، هم‌اکنون خانواده توربین‌های گاز کلاس J با خنک‌کاری هوا محصول میتسوبیشی، از مرز هشت هزار ساعت عملیاتی عبور کرده‌اند.

علاوه بر این، میتسوبیشی یک واحد توربین گاز مدل M501JAC خود را در تاسیسات آزمایش و ارزیابی میدانی تاکاساگو، از ژوئیه ۲۰۲۰ مورد بهره‌برداری آزمایشی قرار داده که این ماشین نیز اخیرا رکورد هشت هزار ساعت عملیاتی را پشت سر گذاشته‌است. بر این اساس، میتسوبیشی با اطمینان از قابل‌اعتماد بودن و عملکرد مطمئن این رده از توربین‌های گاز خود، سخن به میان می‌آورد.

شرکای تایلندی و ژاپنی پروژه بزرگ نیروگاهی تایلند، قصد دارند یک نیروگاه سیکل ترکیبی بزرگ با ظرفیت ۵۳۰۰ مگاوات، متشکل از هشت واحد توربین گاز M701JAC محصول میتسوبیشی را راه‌اندازی کنند. اولین واحد از این مجتمع نیروگاهی، اخیرا رکورد هشت هزار ساعت بهره‌برداری عملیاتی را پشت سر گذاشته‌است. این مجموعه نیروگاهی، در فاصله ۱۳۰ کیلومتری جنوب شرق بانکوک پایتخت تایلند واقع شده‌است. در حال حاضر، سه واحد ماشین M701JAC در این مجموعه نصب و راه‌اندازی شده‌اند.

” بخوانید: آغاز کار سومین توربین پرقدرت روزآمد میتسوبیشی در تایلند

تاسیسات آزمایش و ارزیابی نیروگاه سیکل ترکیبی روزآمد میتسوبیشی در مرکز تاکاساگو موسوم به تی-پوینت۲ نیز از یک واحد توربین گاز ۶۰ هرتزی روزآمد M501JAC تشکیل شده که توان خروجی آن به ۵۶۶ مگاوات می‌رسد.

دمای ورودی توربین در ماشین‌های کلاس JAC به ۱۶۵۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و این نمونه بالاترین بهره‌وری نیروگاهی معادل ۶۴ درصد در پیکربندی سیکل ترکیبی را به نام خود ثبت کرده‌است. بهره‌برداری از توربین‌های گاز کلاس J از سال ۲۰۰۹ آغاز شده و مشتریان این رده از توربین‌های گاز، به تدریج از بهره‌برداران ژاپنی به مشتریان متنوع در اقسا نقاط جهان افزایش یافته‌است. هم‌اکنون بیش از ۹۲ واحد از این ماشین‌ها نصب و راه‌اندازی شده‌است. هم‌اکنون ۵۲ واحد از این توربین‌ها عملیاتی هستند و در مجموع، ناوگان توربین‌های گاز کلاس J، بیش از ۱.۷ میلیون ساعت عملیاتی را ثبت کرده‌اند.

منبع:

einnews

#میتسوبیشی #توربین گاز صنعتی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها