نیروگاه ساخالین

سفارش دو واحد توربین گاز برای نصب در نیروگاه ساخالین

سفارش توربین گاز برای نیروگاه ساخالین

دولت محلی منطقه ساخالین روسیه، از ثبت سفارش برای خرید دو واحد توربین گاز جهت نصب در واحد پنجم نیروگاه حرارتی YUZHNO-SAKHALINSK خبر می‌دهد. بنابر اعلام وزارت انرژی روسیه، این ماشین‌ها باید از تولیدکننده داخلی تامین شوند. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که شرکت بهره‌بردار نیروگاه ساخالین، موفق به انجام فرآیند بازرسی و تعمیر اساسی دوره‌ای برای توربین‌های گاز ساخت جنرال الکتریک نصب‌شده در این نیروگاه نشد. بر این اساس، چاره دیگری جز جایگزینی توربین‌های گاز آمریکایی با محصولات داخلی برای بهره‌بردار این نیروگاه باقی نمانده‌است.

ظرفیت تولید نیروگاه حرارتی YUZHNO-SAKHALINSK، به ۴۵۵ مگاوات رسیده‌ که ۲۳۰ مگاوات آن توسط پنج دستگاه توربین گاز نصب‌شده در فاصله بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴ تامین می‌شود. بر اساس شرایط موجود، پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهند که تا پایان سال ۲۰۲۴، مشکلات جدی در تامین برق موردنیاز برای کاربران این نیروگاه ایجاد خواهد شد. بر این اساس، در فاصله دو سال و نیم باقی‌مانده، باید نسبت به جایگزینی توربین‌های گاز غربی از رده خارج‌شده در این نیروگاه، اقدام عاجل صورت بگیرد.

بر این اساس، شرکت بهره‌بردار نیروگاه ساخالین، قراردادی را با شرکت آویادویگاتل، وابسته به اتحادیه موتورسازان روسیه UEC، برای تامین دو واحد توربین گاز هر کدام با ظرفیت ۲۵ مگاوات، در قالب برنامه بومی‌سازی تجهیزات نیروگاهی، تحت پوشش حمایت‌های دولتی به امضا رسانده‌است. انتظار می‌رود اولین واحد از این دو توربین گاز، تا پیش از ۳۱ آگوست سال آینده میلادی و واحد دوم تا پیش از پایان ژانویه ۲۰۲۴، در نیروگاه ساخالین نصب شوند. همچنین این دو ماشین، تا پیش از پایان ژوئیه سال ۲۰۲۳ و سال ۲۰۲۴، باید وارد چرخه بهره‌برداری عملیاتی شوند. این نیروگاه، برق و حرارت موردنیاز سیزده منطقه از مناطق هجده‌گانه محدوده شهر YUZHNO-SAKHALINSK را تامین می‌کند.

جنرال الکتریک در پاییز سال ۲۰۱۳، سه واحد توربین گاز مشتق از موتور هوایی LM6000 را در واحد چهارم این نیروگاه نصب و راه‌اندازی کرد. پیش از آن نیز، در تابستان ۲۰۱۲، این شرکت آمریکایی دو واحد دیگر از این ماشین را در واحد پنجم نیروگاه YUZHNO-SAKHALINSK نصب کرده بود.

منبع:

urdupoint

#توربین گاز صنعتی #اتحادیه موتورسازان روسیه #آویادویگاتل #پروژه‌های نیروگاهی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها