نیروگاه سیکل ترکیبی میتسوبیشی

راه‌اندازی عملیاتی نیروگاه سیکل ترکیبی میتسوبیشی در تونس

نیروگاه سیکل ترکیبی میتسوبیشی

میتسوبیشی پاور، از مجموعه‌های وابسته به شرکت صنایع سنگین میتسوبیشی ژاپن، از آغاز بهره‌برداری عملیاتی از نیروگاه سیکل ترکیبی گازسوز رادس سی در تونس خبر می‌دهد. شرکت دولتی برق تونس، مالک و بهره‌بردار نیروگاه سیکل ترکیبی میتسوبیشی در تونس است. شرکت میتسوبیشی با همکاری سومیتومو،‌ این نیروگاه ۴۵۰ مگاواتی را توسعه داده‌است. این نیروگاه در فاصله ۱۰ کیلومتری شرق پایتخت تونس واقع شده و نزدیک به ۱۰ درصد ظرفیت تولید برق نصب‌شده این کشور شمال آفریقا را تامین می‌کند. بنابر اعلام شرکت ژاپنی میتسوبیشی، نیروگاه رادس سی قابلیت استفاده از هیدروژن به‌عنوان سوخت را برخوردار است.

میتسوبیشی تجهیزات مختلف شامل یک واحد توربین گاز M701F، یک واحد توربین بخار و یک واحد ژنراتور بازیافت حرارتی بخار را برای نصب در این نیروگاه مهیا کرده‌ همچنین، خدمات پایش، نگهداری و پشتیبانی بلندمدت از این نیروگاه با استفاده از تجهیزات نرم‌افزاری و همچنین متخصصان مستقر در محل نیروگاه، توسط این شرکت فناوری ژاپنی ارائه می‌شود.

شرکت سومیتومو به‌عنوان شریک پروژه، فعالیت‌های عمرانی را برعهده داشته و در نصب و راه‌اندازی این نیروگاه به میتسوبیشی کمک کرده‌است. آژانس همکاری بین‌المللی ژاپن موسوم به چیکا، منابع مالی لازم برای اجرای این پروژه را تامین کرده‌است.

منبع:

naturalgasworld

#میتسوبیشی #پروژه‌های نیروگاهی #نیروگاه سیکل ترکیبی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها