توربین های گاز خارجی

کنار گذاشتن توربین‌ های گاز خارجی، تصمیمی سخت برای روسیه

تصمیم روسیه برای کنار گذاشتن توربین های گاز خارجی

از امروز (اول اکتبر ۲۰۲۲)، شرکت‌های روسی اجازه دارند بخشی از تاسیسات مجهز به توربین های گاز خارجی خود را به منظور صرفه‌جویی در منابع آنها، موقتا از چرخه بهره‌برداری خارج کنند. این تصمیم پس از آن اتخاذ و ابلاغ شد که شرکت‌های روسی بهره‌بردار توربین‌های گاز خارجی، در تامین قطعات یدکی و تعمیر و نگهداری این تجهیزات دچار مشکل اساسی شدند. این سازوکار، تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳ قابل اجرا خواهد بود.

این طرح که برخی آن را محافظه‌کارانه قلمداد می‌کنند، با هدف حفظ ظرفیت توربین‌های گاز خارجی برای مصارف احتمالی آینده، تدوین و اجرایی شده‌است. از میان فهرست توربین‌های گاز موردنظر در این طرح می‌توان به ماشین‌های ۶اف‌ای و GTE-160 اشاره کرد. توربین گاز ۶اف‌ای توسط شرکت توربین‌های گاز روسیه (RGT) تولید می‌شود. این شرکت، حاصل سرمایه‌گذاری مشترک بین جنرال‌الکتریک و اینتررائو است. همچنین توربین گاز GTE-160 محصول شرکت فناوری توربین‌های گاز زیمنس (STGT) است که این شرکت با سرمایه‌گذاری مشترک بین شرکت آلمانی زیمنس و شرکت روسی پاور ماشین شکل گرفته‌است.

یک کمیسیون منتخب در دولت روسیه، در مورد صدور مجوز خارج‌کردن توربین های گاز خارجی از حالت بهره‌برداری عملیاتی تصمیم می‌گیرد و مجوز لازم را صادر می‌کند. معیار اصلی در این کار، حصول اطمینان از عدم تاثیر قابل‌توجه بر ظرفیت تولیدی نیروگاه‌های میزبان این ماشین‌ها است. تا پایان سپتامبر سال جاری، مجوز لازم برای برچیدن ۲۱ توربین گاز با مجموع توان تولیدی ۲،۴ گیگاوات صادر شده‌است. این ماشین‌ها در نیروگاه‌هایی نصب شده بودند که مالکیت آنها به اینتررائو، لوک‌اویل، موس‌انرگو، اِنل و یونیپرو تعلق دارد.

منبع:

tass

#توربین گاز صنعتی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها