صندوق جاده ابریشم

صندوق جاده ابریشم سهام نیروگاه ازبکستان را خرید

خرید سهام نیروگاه سیردریا توسط صندوق جاده ابریشم

صندوق جاده ابریشم به‌عنوان یک نهاد مالی دولتی چین، توافق‌نامه خرید سهام نیروگاه سیکل ترکیبی سیردریا در ازبکستان را با مالکان آن به امضا رساند. شرکت آکوا پاور مستقر در عربستان سعودی، در قالب این توافق، چهل و نه درصد از سهام خود در این نیروگاه را به صندوق جاده ابریشم منتقل کرده‌است. ارزش مالی این نیروگاه ۱۵۰۰ مگاواتی، بالغ بر یک میلیارد دلار برآورد شده‌ و آکوا پاورکماکان مالک ۵۱ درصد از سهام آن خواهد بود.

نیروگاه سیردریا در منطقه شیعه ازبکستان واقع شده و نزدیک به هشت درصد از برق موردنیاز این کشور آسیای مرکزی را تامین می‌کند. انتظار می‌رود پروژه نصب و راه‌اندازی همه واحدهای این نیروگاه بزرگ، تا اوایل سال ۲۰۲۴ تکمیل شود.

بر اساس توافق انجام‌شده با دولت ازبکستان، برق تولیدی نیروگاه سیردریا به مدت ۲۵ سال، به شبکه توزیع ملی برق این کشور تحویل داده می‌شود. انتظار می‌رود توافق انجام‌شده بین شرکت عربستانی و صندوق چینی، تا پیش از پایان سال جاری میلادی اجرایی شود.

شرکت آکوا پاور علاوه بر این نیروگاه سیکل ترکیبی، سه پروژه دیگر نیز در ازبکستان اجرا کرده‌ که عمدتا شامل نیروگاه‌های بادی هستند. مدیران ارشد صندوق جاده ابریشم، خرید سهام نیروگاه سیردریا را به‌عنوان بخشی از ابتکار کمربند و جاده، مبتنی بر رویکرد راهبردی دولت چین معرفی کرده‌اند.

منبع:

power-technology

#نیروگاه سیکل ترکیبی #پروژه‌های نیروگاهی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها