نیروگاه عراقی بازیان

جنرال الکتریک قرارداد سرویس بلندمدت با نیروگاه عراقی را امضا کرد

سرویس بلندمدت نیروگاه عراقی بازیان

جنرال الکتریک از امضای یک قرارداد سرویس و پشتیبانی بلندمدت، با مالک نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی بازیان در عراق خبر می‌دهد. خدمات این قرارداد، شامل تامین قطعات یدکی، تعمیر، بازسازی و پشتیبانی از دو واحد توربین گاز GE9F.04 به مدت ۱۶ سال است. جنرال الکتریک این ماشین‌ها را در سال ۲۰۲۱، در قالب قراردادی با شرکت Taurus Arm، مالک نیروگاه عراقی بازیان نصب و راه‌اندازی کرده‌است. همچنین، در قالب این توافق، نرم‌افزار مدیریت عملکرد تجهیزات نیروگاهی جنرال الکتریک با هدف کاهش ریسک‌های عملیاتی، در این مجموعه نصب و راه‌اندازی خواهد شد. نیروگاه بازیان، در اقلیم کردستان عراق و در استان سلیمانیه مستقر شده و برق موردنیاز برای شهرهای شمالی عراق شامل موصل، کرکوک و صلاح‌الدین را تامین می‌کند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که چندی پیش، جنرال الکتریک قرارداد پشتیبانی و سرویس بلندمدت ده ساله‌ای را با شرکت آلومینیوم صحار در عمان، برای پشتیبانی از چهار واحد توربین گاز پرقدرت GT13E2 به امضا رسانده بود.

جنرال الکتریک با بیش از ۱۷۰۰ واحد نصب‌شده، رکورددار بزرگترین ناوگان عملیاتی توربین‌های گاز کلاس F جهان به شمار می‌رود. انعطاف‌پذیری ماشین‌های GE9F و امکان استفاده از سوخت‌های مختلف، آن‌ها را به گزینه‌هایی محبوب برای بهره‌برداران تبدیل کرده‌است. زمان سریع راه‌اندازی، از ویژگی‌های دیگر این توربین گاز است که در پیکربندی سیکل ساده، معادل ۲۰ دقیقه و در پیکربندی سیکل ترکیبی، معادل ۳۰ دقیقه گزارش شده‌است. از سال ۲۰۱۵ تاکنون، جنرال الکتریک با همکاری دولت عراق، بیش از ۲.۴ میلیارد دلار در پروژه‌های انرژی این کشور سرمایه‌گذاری کرده‌است.

منبع:

tradearabia

#پروژه‌های نیروگاهی #جنرال الکتریک #توربین گاز صنعتی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها