میدان گازی یامال

تحویل ۱۸ واحد توربین گاز صنعتی روسی به میدان گازی یامال

نصب توربین‌های گاز صنعتی روسی در میدان گازی یامال

اتحادیه موتورسازان روسیه UEC، وابسته به هلدینگ بزرگ دولتی فناوری روستک، از تحویل ۱۸ واحد توربین گاز صنعتی AL-31ST به بزرگترین میدان نفت و گاز منطقه یامال خبر می‌دهد. این تجهیزات دوار، برای تقویت واحدهای فشرده‌سازی گاز در سه ایستگاه تقویت فشار در میدان گازی یامال نصب شده‌اند. مونتاژ نهایی این ماشین‌ها، در تاسیسات شرکت UMPO در منطقه اوفا، زیر نظر دپارتمان مهندسی UEC در قالب قراردادی دو ساله انجام شده‌است. هم‌اکنون، برنامه نصب و راه‌اندازی عملیاتی این توربین‌های گاز صنعتی، طبق برنامه زمان‌بندی پیش می‌رود.

مدیران ارشد روستک، از تامین توربوکمپرسورهای بومی برای صنعت نفت و گاز این کشور ابراز رضایت می‌کنند و بنابر اعلام آن‌ها، تاکنون۸۰ واحد از این ماشین‌ها، در ایستگاه‌های تقویت فشار گازپروم نصب شده‌اند و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۵، این آمار به ۱۲۵ واحد برسد.

ماشین AL-31ST، یکی از پرطرفدارترین توربین‌های گاز صنعتی زمین‌پایه در محدوده توان ۱۶ مگاوات است و مدیران این برنامه در اتحادیه موتورسازان روسیه، بهره‌وری بالا و سازگاری آن با محیط عملیاتی را به‌عنوان پارامتر اصلی موفقیت قلمداد می‌کنند.

بنابر اعلام مدیرعامل شرکت UMPO، با شتاب گرفتن روند تولید این توربوکمپرسور از سال ۲۰۲۰، بهسازی مستمر نمونه‌های جدید در دستورکار قرار گرفته‌است. همچنین در قالب قرارداد جاری، انتظار می‌رود تا پایان سال ۲۰۲۳، دوازده واحد دیگر از این توربوکمپرسورها در نیروگاه‌هایی در سیبری نصب شوند. با تکیه بر بهسازی انجام‌شده توسط مهندسان UMPO، امکان گارانتی عمر قطعات تا هشت هزار ساعت فراهم شده‌است.

مرکز Bovanenkovskoye، بزرگترین میدان نفت و گاز در منطقه یامال است که ارزیابی اولیه میزان ذخیره گاز آن، حدود ۴.۹ تریلیون مترمکعب برآورد می‌شود. هم‌اکنون خطوط انتقال گاز از سیبری، سوخت موردنیاز برای مناطق شرق دور روسیه و همچنین صادرات گاز به چین را انجام می‌دهد و طول این لوله انتقال حدود سه هزار کیلومتر است.

روسیه حساب ویژه‌ای بر روی توربوکمپرسورهای AL-31ST برای تقویت و تضمین عملیات مستمر موفق انتقال گاز در خاک خود باز کرده‌است.

منبع:

uecrus

#اتحادیه موتورسازان روسیه #روستک #توربین گاز صنعتی #گازپروم

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها