نیروگاه سیکل ترکیبی در آمریکا

رونق نیروگاه سیکل ترکیبی در آمریکا پس از روند افت چهار ساله

نیروگاه سیکل ترکیبی در آمریکا

در سال جاری میلادی، هشت نیروگاه سیکل ترکیبی جدید با سوخت گاز طبیعی، در خاک ایالات متحده آمریکا به چرخه بهره‌برداری عملیاتی اضافه شده و خواهند شد. بنابر گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا موسوم به EIA، بر این اساس ۷,۷۷۵ مگاوات به ظرفیت تولید برق در شبکه ملی تولید و توزیع برق آمریکا اضافه خواهد شد. با توجه به این اطلاعات، روند کاهشی راه‌اندازی نیروگاه سیکل ترکیبی در آمریکا که در چهار سال گذشته گزارش شده، متوقف شده و این روند وضعیت افزایشی را تجربه خواهد کرد. در این شرایط، تا پایان سال ۲۰۲۲، انتظار می‌رود ظرفیت مجموع نیروگاه‌های سیکل ترکیبی آمریکا به ۲۹۰ گیگاوات برسد که این رقم معادل ۲۴ درصد ظرفیت کل تولید برق این کشور است.

در سال ۲۰۲۱، نیروگاه‌های سیکل ترکیبی عملیاتی آمریکا، در مجموع ۱,۳۲۶,۲۷۸ گیگاوات ساعت برق تولید کردند که این میزان معادل ۳۲ درصد کل برق تولیدی در آمریکا در سال گذشته میلادی بوده‌است. سهم نیروگاه‌های زغال‌سنگ‌سوز ۲۲ درصد و میزان برق تولیدی توسط نیروگاه‌های هسته‌ای ۱۹ درصد در سال ۲۰۲۱ در آمریکا اعلام شده‌است. بنابر گزارش وزارت انرژی آمریکا، نزدیک به نیمی از نیروگاه‌های سیکل ترکیبی کنونی این کشور، در فاصله بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۶، وارد چرخه بهره‌برداری عملیاتی شده‌اند.

در نگاهی کلی به روند دو دهه اخیر، افزایش تعداد ظرفیت نیروگاه‌های سیکل ترکیبی آمریکا افزایشی بوده‌است. علیرغم این، آمار مربوط به سال جاری میلادی در مقایسه با رکورد این مدت که مربوط به سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ است، نزدیک به ۸۰ درصد کمتر ارزیابی می‌شود. هشت نیروگاه سیکل ترکیبی که امسال در آمریکا راه‌اندازی شده‌اند، در مناطق شمال غربی این کشور و یا در ایالت فلوریدا قرار دارند. هدف از راه‌اندازی آن‌ها، تامین نیاز متناسب با افزایش تقاضا برای برق، یا جایگزینی نیروگاه‌های زغال‌سنگ‌سوز قدیمی اعلام شده‌است.

در ایلت فلوریدا، نیروگاه‌های سیکل ترکیبی جدید با ظرفیت ۲.۲ گیگاوات، جایگزین نیروگاه‌های زغال‌سنگ‌سوز با ظرفیت ۱.۵ گیگاوات می‌شوند. وزارت انرژی آمریکا انتظار دارد در سال ۲۰۲۳، دستکم ۴,۲۱۵ مگاوات به ظرفیت تولید نیروگاه‌های سیکل ترکیبی در این کشور افزوده شود. بر این اساس، پنج نیروگاه جدید راه‌اندازی خواهند شد.

منبع:

powermag

#نیروگاه سیکل ترکیبی #پروژه‌های نیروگاهی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها