آزمایش تونل باد موتور PD8

آزمایش تونل باد موتور روسی برای نمونه جدید سوخو سوپرجت

آزمایش تونل باد موتور PD8

آزمایش تونل باد بر روی موتور توربوفن روسی PD8، نصب‌شده بر روی جدیدترین نمونه از جت مسافربری سوخو سوپرجت، در حال انجام است. موسسه آیروهیدرودینامیک روسیه موسوم به ساگی، مسئول انجام این مجموعه از تست‌های تونل باد است که در قالب آن، پیکربندی موتور PD8 بر روی نمونه جدید سوخو سوپرجت موسوم به SSJ-New مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. بنابر اعلام موسسه ساگی،‌ بخشی از این آزمایش‌ها شامل ارزیابی تجربی برای یافتن زاویه مناسب نصب مولدهای ورتکس در ناسل موتور PD8 است.

انجام این آزمایش‌ها در مجموعه تونل بادهای موسسه ساگی،‌ گامی مهم در تکامل برنامه توسعه هواپیمای SSJ-New قلمداد می‌شود. روس‌ها امیدوار هستند که در ماه‌های آغازین سال آینده میلادی، آزمایش‌های پروازی این هواپیما را آغاز کنند. بنابر اعلام مدیران ارشد اتحادیه هواپیماسازان روسیه UAC، آزمایش‌های پروازی بر روی موتور PD8، با استفاده از بستر آزمایشی پرنده ایلیوشن۷۶ با موفقیت انجام شده و عملکرد آیرودینامیکی این موتور صحه‌گذاری شده‌است.

همچنین به طور موازی، موسسه دولتی پژوهشی سامانه‌های هوانوردی روسیه کار بر روی ارزیابی تجهیزات اویونیکی جدید برای نمونه روزآمد هواپیمای سوخو سوپرجت را آغاز کرده‌است. تاکنون شرکت آیروفلوت، به‌عنوان ایرلاین حامل پرچم روسیه، هشتاد و نه فروند هواپیمای SSJ-New را سفارش داده‌است.

پس از تشدید تحریم‌های غرب در پی حمله نظامی روسیه به اوکراین، صنعت هوانوردی این کشور دچار مشکلات عدیده‌ای شده‌است. هواپیمای سوخو سوپرجت و موتور آن موسوم به سام۱۴۶، به‌عنوان پروژه‌های مشترک روسیه با غرب، بیشترین آسیب را از این شرایط تجربه کرده‌اند.

” بخوانید: نصب موتورهای کارکرده بر روی جت مسافربری سوخو سوپرجت۱۰۰

از چند سال قبل، شرکت ایرکوت عضو اتحادیه هواپیماسازان روسیه UAC، کار بر روی نسخه جدیدی از هواپیمای سوپرجت موسوم به SSJ-New با ظرفیت ۱۰۰ مسافر را آغاز کرده‌است. طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده، قرار است موتور توربوفن روسی PD8 نیروی پیشران این هواپیما را تامین کند.

تجهیزات اویونیکی این هواپیما نیز برای روسیه دردسرآفرین است، زیرا توسط تامین‌کنندگان آمریکایی و اروپایی ساخته شده‌است. همچنین، ارابه فرود و سامانه APU هواپیمای سوخو سوپرجت نیز غربی است. زمان‌بندی اعلامی توسط ایرکوت، خوشبینانه بنظر می‌رسد. بر این اساس، انتظار می‌رود نمونه پیش‌تولیدی هواپیمای SSJ-New در سال ۲۰۲۳ اولین پرواز خود را انجام دهد و یک سال بعد به خدمت عملیاتی بپیوندد.

منبع:

airdatanews

#موتور PD8 #موتور توربوفن #موتور هوایی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها