توربین گاز SGT-800

توربین گاز جدید SGT-800 برای قزاقستان

توربین گاز SGT-800 در قزاقستان

دولت قزاقستان در روزهای پایانی سال ۲۰۲۲، گزارشی از عملکرد خود در حوزه‌های مختلف، با نگاه ویژه به حوزه انرژی و نیروگاهی را منتشر کرد. بر اساس این گزارش، در سال ۲۰۲۲، یک واحد حرارتی با ظرفیت ۵۷ مگاوات به نیروگاه آکتوبه افزوده شد و به چرخه بهره‌برداری عملیاتی پیوست. این بخش جدید، مبتنی بر یک واحد توربین گاز SGT-800 محصول زیمنس طراحی شده‌است. همچنین، عملیات عمرانی برای ایجاد ۱۲ نیروگاه تجدیدپذیر با ظرفیت مجموع ۳۸۵ مگاوات در این کشور در سال مذکور به پایان رسید. همچنین، دولت قزاقستان قراردادی را با یک شرکت بین‌المللی انرژی، برای ساخت یک مرکز تولید هیدروژن سبز و توزیع آن در خاک خود به امضا رساند.

” بخوانید: افزایش ظرفیت تولید برق پایتخت قزاقستان

بر این اساس، مرکزی با ظرفیت تولید ۲۵۵ هزار مترمکعب در روز، راه‌اندازی خواهد شد. همچنین، هیات اعزامی از قزاقستان به بیست و هفتمین اجلاس جهانی اقلیمی سازمان ملل در مصر، قراردادی را با یک شرکت بین‌المللی دیگر برای همکاری در حوزه پروژه‌های مرتبط با سوخت هیدروژن به امضا رساند.

در حوزه انرژی نیز، در این گزارش به ساخت یک کارخانه فرآوری گاز با ظرفیت ۱,۱ میلیارد مترمکعب در میدان گازی کاشاگان اشاره شده‌است. همچنین، پروژه مشابه تا اوایل سال ۲۰۲۳، در میدان نفتی تنگیز تکمیل خواهد شد. در گزارش عملکرد دولت قزاقستان که پس از برگزاری آخرین جلسه هیات دولت این کشور در سال ۲۰۲۲ منتشر شد، برآورد شده که در سال ۲۰۲۳، این کشور بیش از ۹ میلیارد دلار در پروژه‌های حوزه انرژی سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

منبع:

astanatimes

#زیمنس #توربین گاز صنعتی #پروژه‌های نیروگاهی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها