موتور توربوفن PW4000-94

رکورد جدید برای موتور توربوفن پرت‌اندویتنی

رکورد جدید برای موتور توربوفن PW4000-94

بنابر اعلام شرکت پرت‌اندویتنی، خانواده موتورهای توربوفن PW4000-94 رکوردی جدید را به ثبت رسانده‌است. این موتورها، بیش از ۱۵۰ میلیون ساعت پروازی و ۳۵ سال پرواز عملیاتی مستمر را پشت سر گذاشته‌اند. نخستین نمونه این موتور در سال ۱۹۸۷ وارد خدمت عملیاتی شد و تاکنون بیش از ۲۵۰۰ دستگاه از آن‌ها تولید و عرضه شده‌است. هم‌اکنون بیش از ۷۰ کاربر در ۳۰ کشور مختلف، از موتورهای PW4000-94 استفاده می‌کنند.

این موتور بر روی پرنده‌های مختلف شامل بوئینگ B747 و B767، MD11، ایرباس A300 و A310 نصب شده‌است. نمونه PW4000-94 نخستین عضو خانواده موتورهای توربوفن با نیروی پیشران بالا پرت‌اندویتنی به شمار می‌رود که بین ۵۲ هزار تا ۶۲ هزار پاوند نیروی پیشران تولید می‌کند. هم‌اکنون بیش از ۵۵ درصد ناوگان هواپیماهای باربری غیرنظامی جهان، از این خانواده از موتورها استفاده می‌کنند.

شرکت هواپیمایی آمریکایی یونایتد ایرلاینز از سال ۱۹۸۹، تجهیز هواپیماهای بوئینگ B747-400 خود به این موتور را آغاز کرد و از سال ۱۹۹۱ نیز، نصب آن‌ها بر روی هواپیماهای بوئینگ B767-300 را کلید زد. مجموعا، ۸۱ فروند از هواپیماهای یونایتد ایرلاینز به این موتور پرت‌اندویتنی مجهز شده‌اند. یونایتد ایرلاینز به‌عنوان یکی از کاربران با سابقه این موتورها، با بیش از سه دهه سابقه بهره‌برداری عملیاتی، رضایت کامل خود از عملکرد و شرایط مناسب نگهداری آن را اعلام کرده‌است.

پرت‌اندویتنی شبکه جهانی قابل‌اعتماد برای ارائه خدمات نگهداری، تعمیر و بازسازی موتورهای خانواده PW4000 فراهم کرده‌است.

منبع:

asianaviation

#پرت‌اندویتنی #موتور توربوفن #موتور هوایی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها