توربین گاز با سوخت آمونیاک

همکاری آمریکا و ژاپن برای ساخت توربین گاز با سوخت آمونیاک

توربین گاز با سوخت آمونیاک

شرکت آمریکایی جنرال الکتریک، از امضای تفاهم‌نامه با شرکت ژاپنی IHI، برای ساخت توربین گاز پرقدرت مبتنی بر ترکیب ۱۰۰ درصدی سوخت آمونیاک خبر می‌دهد. این توافق‌نامه، بخشی از نقشه راه اجرایی طرفین برای توسعه فناوری‌های تولید توان با آلایندگی کم و در نظر گرفتن ملاحظات زیستی برای نیروگاه‌های نسل آینده است.

پیش از این در تابستان سال ۲۰۲۱، شرکت‌های جنرال الکتریک و IHI، تفاهم‌نامه‌ای را برای انجام مطالعات امکان‌سنجی و ارزیابی اقتصادی اولیه در این زمینه به امضا رسانده بودند و پس از تکمیل آن پروژه، زمینه برای آغاز گام‌های اجرایی پروژه اصلی فراهم شده‌است.

در قالب این همکاری، انتظار می‌رود نقشه راهی برای سازگار کردن توربین‌های گاز جنرال الکتریک، شامل نمونه‌های GE6F.03 و ماشین‌های فریم۷ و فریم۹، برای استفاده از ترکیب ۱۰۰ درصدی سوخت آمونیاک تدوین شود. دو طرف اجرای این پروژه را گامی مهم در توسعه سهم خود از بازار تولید توان مبتنی بر کاهش قابل‌ملاحظه آلایندگی قلمداد می‌کنند.

” بخوانید: میتسوبیشی توربین گاز با سوخت آمونیاک را توسعه می‌دهد

بیش از یک قرن از حضور فعال جنرال الکتریک در بازار آسیا می‌گذرد و هم‌اکنون این شرکت بزرگ آمریکایی در ۲۲ کشور آسیایی با بیش از چهار هزار نفر پرسنل فعالیت می‌کند. نخستین بار در سال ۱۸۸۶، جنرال الکتریک ژنراتورهای خود را برای نصب در کارخانه‌های دولتی ژاپن به این کشور تحویل داد. در حال حاضر، بیش از ۵۰ درصد از ناوگان توربین‌های گاز موجود در ژاپن، محصول جنرال الکتریک هستند.

منبع:

GE

#جنرال الکتریک #توربین گاز صنعتی #آلایندگی زیست محیطی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها