توربین گاز M701F میتسوبیشی

توربین‌های گاز ژاپنی برای نیروگاه ازبکستان

سفارش توربین گاز M701F میتسوبیشی برای نیروگاه تالی‌مرجان

شرکت ژاپنی میتسوبیشی، از دریافت سفارش برای تامین دو واحد توربین گاز روزآمد M701F، به همراه دو واحد توربین بخار و تجهیزات جانبی مرتبط از ازبکستان خبر می‌دهد. این تجهیزات برای اجرای طرح توسعه و افزایش ظرفیت نیروگاه سیکل ترکیبی تالی‌مرجان بکار گرفته خواهند شد. شرکت اسپانیایی اینتکسا به‌عنوان مجری طرح، سفارش مذکور را به شرکت ژاپنی میتسوبیشی ارائه کرده‌است.

انتظار می‌رود بهره‌برداری عملیاتی از این واحد نیروگاهی، از سال ۲۰۲۵ آغاز شود. پیش از این نیز در سال ۲۰۱۳، میتسوبیشی سفارشی را برای تامین دو واحد توربین گاز M701F و ژنراتورهای مرتبط، برای واحد اول همین نیروگاه سیکل ترکیبی در ازبکستان دریافت کرده بود.

نیروگاه تالی‌مرجان، برق موردنیاز مصرف‌کنندگان صنعتی و شهری در مناطق سمرقند و بخارا را تامین می‌کند. انتظار می‌رود با راه‌اندازی این واحد جدید، معادل ۷,۲ میلیون مگاوات ساعت برق در سال، به ظرفیت شبکه ملی تولید و توزیع برق ازبکستان افزوده شود. استفاده از این توربین گاز کلاس اف در واحد جدید نیروگاه تالی‌مرجان، منجر به صرفه‌جویی معادل ۵۲۰ میلیون مترمکعب در مصرف گاز طبیعی به‌عنوان سوخت و همچنین کاهش تولید آلایندگی کربن معادل ۱۵۰۰ تن در سال خواهد شد.

ساخت و مونتاژ توربین‌های گاز در کارخانه تاکاساگو انجام می‌شود و توربین‌های بخار در کارخانه هیتاچی ساخته می‌شوند. همچنین ژنراتورها توسط واحد میتسوبیشی الکتریک تولید می‌شوند.

منبع:

naturalgasworld

#میتسوبیشی #توربین گاز صنعتی #پروژه‌های نیروگاهی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها