جت مسافربری روسی

لغو برخاست جت مسافربری روسی به علت نقص فنی موتور

لغو برخاست جت مسافربری روسی

یک فروند جت مسافربری روسی بوئینگ B767-300، متعلق به شرکت هواپیمایی آژورایر، در حین برخاستن از باند فرودگاه پوکت در تایلند، به علت نقص فنی در ناحیه موتور، مجبور به لغو مانور برخاست شد. خوشبختانه در این حادثه، به هیچ یک از سرنشینان هواپیما آسیبی وارد نیامد و خلبان به طور ایمن هواپیما را روی زمین نشاند. در این حادثه، موتور سمت راست دچار مشکل شد و بعد از شنیده‌شدن یک صدای بلند، شعله‌های آتش در آن دیده شد. این هواپیما به دو دستگاه موتور توربوفن CF6 محصول شرکت جنرال الکتریک مجهز است.

خلبان قبل از رسیدن هواپیما به سرعت تصمیم‌گیری موسوم به V1، با لغو مانور برخاست به خزش روی باند ادامه داد و به طور ایمن از باند برخاست خارج شد. خدمه پروازی با عکس‌العمل به موقع، از عواقب احتمالی این حادثه جلوگیری کردند. این پرنده روسی ۳۰۹ مسافر و ۱۲ نفر خدمه را در خود جای داده بود.

طبق برنامه اعلام‌شده، قرار بود این هواپیما فرودگاه پوکت را به قصد دهلی نو در هند ترک کند و پس از آن به سمت مسکو پرواز نماید. جزئیات دقیقی از این سانحه گزارش نشده، اما ارابه فرود و تایرهای این هواپیما در اثر حادثه دچار سوختگی شدند و نیاز به تعویض دارند.

صنعت حمل و نقل هوایی غیرنظامی روسیه، پس از تحریم‌های غرب در پی حمله نظامی این کشور به اوکراین، دستخوش مشکلات فراوانی شده و این هواپیما نیز امکان دریافت خدمات تعمیر و نگهداری از تامین‌کنندگان غربی را نخواهد داشت.

منبع:

simpleflying

#سوانح هوایی #جنرال الکتریک #موتور هوایی #موتور توربوفن

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها