شرکت هواپیمایی امارات

امارات آزمایش موتور با سوخت پایدار هوانوردی را انجام داد

آزمایش موتور با سوخت پایدار هوانوردی توسط شرکت هواپیمایی امارات

شرکت هواپیمایی امارات از انجام موفقیت‌آمیز تست زمینی یک دستگاه موتور توربوفن GE90، با استفاده از ترکیب ۹۰ درصدی سوخت پایدار هوانوردی SAF خبر می‌دهد. این موتور، بر روی جت مسافربری بوئینگ B777-300ER متعلق به شرکت هواپیمایی امارات، نصب شده‌است. نتایج بدست آمده از این آزمایش زمینی و تحلیل داده‌ها، نشان می‌دهد که موتور GE90 عملکرد کاملا رضایت‌بخشی را در صورت استفاده از سوخت SAF دارد و استفاده از این سوخت سازگار با محیط زیست، هیچ تاثیر کاهنده‌ای بر کارایی موتور نداشته‌است.

برآوردها نشان می‌دهد استفاده از سوخت پایدار هوانوردی، به میزان ۸۰ درصد آلایندگی‌های کربنی را کاهش خواهد داد. انتظار می‌رود در فاصله زمانی کوتاه پس از این تست زمینی، نخستین آزمایش پروازی توسط شرکت امارات، برای ارزیابی عملکرد موتور در صورت استفاده کامل از سوخت SAF انجام شود.

در این آزمایش پروازی، یک دستگاه از دو موتور GE90 نصب‌شده بر روی بوئینگ B777 امارات، به طور کامل از سوخت SAF استفاده خواهد کرد. در آزمایش زمینی مذکور، ابتدا واحد تولید توان زمینی APU محصول شرکت هانی‌ول نیز با استفاده از سوخت پایدار هوانوردی SAF فعال شد و با استفاده از آن موتور GE90 روشن شد. این آزمایش در مرکز مهندسی شرکت هواپیمایی امارات در دوبی انجام شد و در قالب آن، موتور در دورهای مختلف متناسب با شرایط مختلف پروازی کار کرد. همچنین به مدت ۱۵ دقیقه، تنظیم دور موتور در حالت سیر قرار گرفت.

همزمان با برگزاری نمایشگاه دوبی در سال ۲۰۲۱، شرکت هواپیمایی امارات و شرکت آمریکایی جنرال الکتریک و بوئینگ، تفاهم‌نامه‌ای را برای توسعه برنامه‌ آزمایش‌های زمینی و پروازی موتور GE90 نصب‌شده بر روی بوئینگ B777-300ER، با استفاده از ترکیب ۱۰۰ درصدی سوخت SAF به امضا رساندند.

منبع:

asianaviation

#سوخت پایدار هوانوردی #موتور هوایی #آلایندگی زیست محیطی #جنرال الکتریک

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها