هواپیمای توربوپراپ لادوگا

آغاز تولید موتور برای هواپیمای توربوپراپ منطقه‌ای جدید روسیه

تولید موتور برای هواپیمای توربوپراپ لادوگا

اتحادیه موتورسازان روسیه UEC، وابسته به هلدینگ دولتی فناوری روستک، اعلام کرد در سال ۲۰۲۳، چهار دستگاه نمونه آزمایشی اولیه از موتور توربوپراپ TV7-117ST-02 را برای نصب بر روی هواپیمای توربوپراپ منطقه‌ای جدید این کشور موسوم به TVRS-44 لادوگا، تولید و عرضه خواهد کرد. دو دستگاه از این موتورها، در تابستان آماده می‌شوند و دو دستگاه دیگر، تا پایان سال جاری میلادی، از خط تولید خارج می‌شوند. این چهار موتور، در برنامه آزمایش و ارزیابی پروازی هواپیمای لادوگا مورد استفاده قرار می‌گیرند.

برنامه توسعه هواپیمای توربوپراپ منطقه‌ای ۴۴ نفره لادوگا، با حمایت وزارت صنعت و تجارت روسیه دنبال می‌شود. شرکت کلیموف که مقر اصلی آن در سنت‌پترزبورگ قرار دارد، مسئولیت اصلی ساخت این موتور توربوپراپ را برعهده دارد. این موتور بر مبنای موتور توربوپراپ TV7-117ST-01، طراحی‌شده برای هواپیمای مسافربری ایلیوشن ۱۱۴-۳۰۰، توسعه یافته‌است. توان برخاست این موتور ۲۴۰۰ اسب بخار گزارش شده و ادعا می‌شود که از نظر مصرف سوخت، بسیار مقرون به صرفه است.

در این نمونه جدید از خانواده موتورهای توربوپراپ TV7، از سامانه روغن حلقه بسته استفاده شده و به آلترناتور پرسرعت نسبت به نمونه‌های پیشین مجهز است. همچنین، سیستم الکتریکی جدید و سامانه کنترل خودکار روزآمد برای این موتور تعبیه شده‌است.

روسیه هواپیمای لادوگا با ظرفیت حمل ۴۰ تا ۵۰ مسافر را برای جایگزینی با هواپیماهای توربوپراپ منطقه‌ای قدیمی مربوط به دوران شوروی سابق، شامل آنتونوف۲۴، آنتونوف۲۶، یاک۴۰ و همچنین نمونه‌های غربی Dash8 و ATR42 توسعه داده‌است. برد عملیاتی این هواپیما با بار پیشینه، بالغ بر هزار کیلومتر گزارش شده‌است. شرکت هوانوردی غیرنظامی اورال، مدیریت پروژه توسعه هواپیمای لادوگا را برعهده دارد.

منبع:

uecrus

#اتحادیه موتورسازان روسیه #روستک #موتور توربوپراپ

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها