توربین گاز کلاس اف بومی چین

آغاز بهره‌برداری تجاری از نخستین توربین گاز کلاس اف بومی چین

بهره‌برداری از نخستین توربین گاز کلاس اف بومی چین

چین از آغاز بهره‌برداری از نخستین توربین گاز پرقدرت کلاس اف بومی خود در نیروگاهی در استان گوانگ‌دونگ در جنوب این کشور خبر می‌دهد. شرکت دانگ‌فنگ الکتریک توسعه‌دهنده این ماشین ۵۰ مگاواتی، آغاز بهره‌برداری تجاری از آن را نقطه عطفی در صنعت فناوری چین قلمداد کرده‌است. این توربین گاز در یک نیروگاه سیکل ترکیبی بکار گرفته شده که به طور سالانه، انرژی برق معادل ۷۰ هزار مگاوات ساعت را تامین می‌کند. این میزان برق، برای تامین نیاز هفت هزار خانوار کافی خواهد بود.

” بخوانید: راه‌اندازی موفق اولین توربین گاز کلاس اف بومی چین “

بنابر اعلام رسانه‌های چینی، با بکارگیری فناوری روزآمد در ساخت این توربین گاز کلاس اف، سالانه ۵۰۰ هزار تن آلایندگی در مقایسه با نیروگاه‌های نسل‌های قبلی، در نیروگاه جدید استان گوانگ‌دونگ کاسته خواهد شد. بنابر اعلام سرطراح این توربین گاز کلاس اف، شرکت دانگ‌فنگ در توسعه آن با حدود ۳۰۰ موسسه مختلف، شامل دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری در این کشور همکاری کرده‌است.

” ببینید: رونمایی از اولین توربین گاز پرقدرت چینی [فیلم]

این ماشین از ۲۰ هزار قطعه و مجموعه کوچک و بزرگ تشکیل شده و دانگ‌فنگ برای طراحی و ساخت آن ۱۳ سال زمان صرف کرده‌است. رسانه‌های چینی، این دستاورد بزرگ و ساخت و عرضه نخستین توربین گاز کلاس اف بومی را به‌عنوان مروارید تاج صنعت فناورانه این کشور معرفی می‌کنند.

منبع:

cgtn

#توربین گاز صنعتی #نیروگاه سیکل ترکیبی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها