تولید سوخو سوپرجت

رایزنی با هند برای مشارکت در تولید سوخو سوپرجت

مشارکت هند در تولید سوخو سوپرجت

شرکت صنایع هوانوردی هندوستان موسوم به HAL و اتحادیه هواپیماسازان روسیه UAC، در حال مذاکره برای همکاری در ساخت جت مسافربری منطقه‌ای سوخو سوپرجت۱۰۰ هستند. محور اصلی این گفتگوها، استفاده از امکانات و تاسیسات شرکت هوانوردی هندوستان، برای راه‌اندازی شبکه تولید قطعات جت مسافربری سوخو سوپرجت۱۰۰ در این کشور است. اخیرا، گزارش‌هایی در مورد واگذاری سهام روسیه در شرکت سوخو سوپرجت اینترنشنال به سرمایه‌گذار اماراتی منتشر شده‌است. بر این اساس، انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۵، خط مونتاژ این هواپیمای منطقه‌ای در العین امارات راه‌اندازی شود.

” بخوانید: سرمایه‌گذاری امارات برای تولید جت مسافربری منطقه‌ای روسی سوخو سوپرجت

از هند و امارات به‌عنوان مشتریان اصلی هواپیمای سوپرجت۱۰۰ یاد می‌شود. این جت منطقه‌ای ۱۰۰ نفره توسط شرکت سوخو توسعه یافته‌است. این در حالی است که روسیه نمونه جدید این هواپیما را با استفاده از قطعات روسی و همچنین موتور توربوفن بومی PD8 موسوم به SSJ-NEW در دست توسعه دارد. در عین حال، شرکت هواپیمایی ایرایندیا اخیرا بزرگترین سفارش خود برای ۴۷۰ فروند هواپیما، شامل ۲۵۰ فروند جت مسافربری ایرباس و ۲۲۰ فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ ارائه کرده‌است.

” بخوانید: سفارش بزرگ صنعت حمل و نقل هوایی غیرنظامی هند

هند و روسیه سابقه طولانی در همکاری در صنعت هوایی دارند و امیدوار هستند همکاری مستمر و موثر برای احیای برنامه ساخت هواپیمای سوپرجت۱۰۰ را با کمک یکدیگر ایجاد کنند. مجموعا نزدیک به ۲۰۰ فروند از این هواپیماها تولید و عرضه شده و در یک دهه گذشته علاوه بر روسیه، به مشتریانی از اندونزی، مکزیک و قزاقستان نیز فروخته شده‌است. در حال حاضر، اغلب این هواپیماها در روسیه فعال هستند و پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین و خروج کامل طرف‌های غربی از صنعت هوانوردی روسیه، این برنامه با بحرانی جدی روبرو شده‌است.

موتور توربوفن با گذردهی بالا سام۱۴۶ محصول مشترک شرکت روسی ساتورن و شرکت فرانسوی سافران، نیروی پیشران این هواپیما را تامین می‌کند. توسعه این موتور توسط یک شرکت مشترک موسوم به پاورجت حاصل سرمایه‌گذاری مشترک فرانسه و روسیه مدیریت شده‌است. حال، علیرغم انتشار اخبار متنوع در مورد مشارکت امارات و هند در تولید قطعات و راه‌اندازی خط مونتاژ سوخو سوپرجت۱۰۰، هنوز جزئیاتی در مورد تصمیم برای موتور تامین‌کننده نیروی پیشران این هواپیما اعلام نشده‌است.

منبع:

thehindu

#موتور توربوفن #موتور هوایی #موتور PD8

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها