حمل و نقل هوایی تجاری روسیه

حمایت سه میلیارد دلاری دولت روسیه از صنعت حمل و نقل هوایی تجاری

حمایت از صنعت حمل و نقل هوایی تجاری روسیه

دولت روسیه از تخصیص ۲۳۷ میلیارد روبل، معادل ۳,۲ میلیارد دلار برای تسهیل تولید و عرضه هواپیماهای مسافربری ساخت داخل، به صنعت حمل و نقل هوایی این کشور خبر می‌دهد. این تصمیم در نیمه فوریه، توسط دولت فدراتیو روسیه اتخاذ شد و مقرر گردید منابع مالی مذکور، توسط دو شرکت سرمایه‌گذاری دولتی در اختیار بخش هوایی غیرنظامی این کشور قرار گیرد. بر این اساس، امکان خرید ۸۱ فروند هواپیمای مسافربری و ۱۰۷ فروند بالگرد روسی، در فاصله سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۶ میسر خواهد شد.

بنابر گزارش‌های اعلام‌شده ۱۷۵ میلیارد روبل از این منابع برای تولید و عرضه ۳۴ فروند جت مسافربری منطقه‌ای سوخو سوپرجت SSJ-NEW تخصیص می‌یابد و بقیه این وجوه، به خرید ۱۸ فروند هواپیمای میان‌برد ایرکوت MC-21 و ۱۱ فروند هواپیمای باریک‌پیکر توپولوف۲۱۴ اختصاص خواهد یافت. همه این هواپیماها به شرکت هواپیمایی ایرفلوت تحویل داده خواهند شد. این ۶۳ فروند، نخستین گروه از هواپیماهای تحویلی به ایرفلوت از سفارش بزرگ ۳۳۹ فروندی این شرکت قلمداد می‌شوند که انتظار می‌رود تحویل آن‌ها تا سال ۲۰۳۰ تکمیل شود. شرکت تامین‌کننده مالی خرید این هواپیماها، عملا بخشی از هلدینگ بزرگ دولتی روستک است.

بنابر اعلام وزارت صنعت و تجارت روسیه، همه این ۶۳ فروند هواپیما در فاصله بین سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۶، به ایرفلوت تحویل داده می‌شوند و انتظار می‌رود دو فروند اول سوخو سوپرجت SSJ-NEW تا پیش از پایان سال ۲۰۲۳، به ناوگان عملیاتی ایرفلوت بپیوندند. این زمان‌بندی، شرایط را برای سازنده هواپیمای سوخو سوپرجت SSJ-NEW دشوار کرده، زیرا باید در فاصله ده ماه، تمام مراحل اخذ گواهینامه صلاحیت پروازی این پرنده را تکمیل کند.

هواپیمای سوخو سوپرجت عمدتا از قطعات غربی ساخته شده و نیروی پیشران آن توسط موتور سام۱۴۶ تامین می‌شود. نخستین نمونه اولیه از نسخه جدید سوخو سوپرجت، به موتور روسی PD8 مجهز شده‌است.

همچنین در قالب این برنامه ۳۹ فروند هواپیما در فاصله بین سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۶، به شرکت هواپیمایی آرورا تحویل داده می‌شود که این شرکت در مناطق شرق دور روسیه عملیات پروازی انجام می‌دهد. در قالب این برنامه، شرکت آرورا ۸ فروند سوخو سوپرجت و ۱۰ فروند هواپیمای مسافربری سبک LMS-901 بایکال را به همراه ۲۰ فروند بالگرد ترابری تحویل می‌گیرد.

برنامه کلان دولت روسیه بر تولید و عرضه ۱۰۳۶ فروند هواپیما و ۷۶۴ فروند بالگرد روسی برای جایگزینی ناوگان غربی این کشور تا سال ۲۰۳۰، معطوف است.

منبع:

aviationweek

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها