شکستن پره فن موتور

شکستن پره فن موتور و فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ هندی

شکستن پره فن موتور منجر به فرود اضطراری بوئینگ ۷۳۷ هندی شد

یک فروند جت مسافربری بوئینگ B737 متعلق به شرکت هواپیمایی اسپایس جت هند، لحظاتی پس از برخاستن از فرودگاه کلکته، به علت شکسته‌شدن یکی از پره‌های موتور خود، مجبور به لغو پرواز و انجام فرود اضطراری شد. مقصد این پرنده، بانکوک پایتخت تایلند اعلام شده بود و خوشبختانه در این حادثه به هیچ یک از خدمه آن آسیبی وارد نیامد.

بنابر گزارش‌های اعلام‌شده توسط رسانه‌های هندی، شکسته‌شدن یکی از پره‌های فن یکی از دو موتور هواپیمای B737 اسپایس جت، علت اصلی حادثه بود و خلبانان پرواز را بر آن داشت تا درخواست فرود اضطراری کنند. این هواپیما از نوع B737-800 با ۱۷۸ مسافر و ۶ نفر خدمه پروازی از فرودگاه کلکته برخاست. این هواپیما نیروی پیشران خود را از دو دستگاه موتور توربوفن CFM56-7B محصول شرکت CFM اینترنشنال تامین می‌کند.

تنها یک روز قبل از این حادثه، یک فروند هواپیمای ایرباس A320 متعلق به شرکت هندی ایندیگو، در مسیر پروازی بین سورات و دهلی نو، مجبور به لغو پرواز و فرود اضطراری در فرودگاه احمدآباد شد. علت این حادثه، آسیب‌دیدن یک پره فن ناشی از برخورد با پرنده اعلام شده‌است.

شکستن پره فن موتور

علت دقیق حادثه پیش‌آمده برای هواپیمای اسپایس جت در فرودگاه کلکته هنوز اعلام نشده‌است. شرکت اسپایس جت اعلام کرده که در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۲، سود خالصی معادل ۱۳ میلیون دلار کسب کرده‌است.

منبع:

simpleflying

#سوانح هوایی #موتور توربوفن #بوئینگ

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها