نیروگاه سیکل ترکیبی ژاپن

پروژه ارتقای نیروگاه سیکل ترکیبی ژاپن

ارتقای نیروگاه سیکل ترکیبی ژاپن

 پروژه ارتقای نیروگاه حرارتی آنه‌گاساکی، واقع در منطقه ایشیهارا ژاپن در دست تکمیل است. در قالب این پروژه، چهار واحد بخار گازسوز سالخورده بازسازی شده و با سه واحد سیکل ترکیبی روزآمد، مجموعا به ظرفیت ۱۹۵۰ مگاوات جایگزین می‌شوند. مجری این پروژه، یکی از زیرمجموعه‌های هلدینگ جِرا است. اولین واحد ارتقایافته این نیروگاه در فوریه ۲۰۲۳، وارد چرخه عملیاتی شد. انتظار می‌رود واحد دوم تا آوریل سال جاری میلادی و سومین واحد نیز، تا تابستان ۲۰۲۳ عملیاتی شوند.

نیروگاه آنه‌گاساکی ژاپن

این نیروگاه بزرگ، در مساحتی معادل ۹۳۰ هزار مترمربع واقع شده‌است. در قالب این پروژه ارتقا، چهار واحد نیروگاهی موجود‌، با سه واحد سیکل ترکیبی جدید ۶۵۰ مگاواتی مبتنی بر فناوری روزآمد توربین گاز M701JAC محصول میتسوبیشی جایگزین خواهند شد. مطالعات اولیه برای انجام پروژه، از تابستان سال ۲۰۱۶ کلید خورد و از دسامبر ۲۰۲۱ با انتخاب شرکت جِرا به‌عنوان مجری، وارد مراحل نهایی خود گردید. با تکمیل این پروژه، ظرفیت مجموع نیروگاه آنه‌گاساکی به ۳۱۵۰ گیگاوات می‌رسد.

توربین گاز M701JAC با توان خروجی ۶۵۰ مگاوات و بهره‌وری ۶۴ درصد، در پیکربندی سیکل ترکیبی کار می‌کند. میتسوبیشی این ماشین کلاس JAC را در کنار خانواده توربین‌های گاز سری J توسعه داده که از فناوری احتراقی با خنک‌کاری بخار بهره‌مند هستند. وزن این ماشین ۵۵۰ تن است و با سرعت دورانی سه هزار دور در دقیقه کار می‌کند. دمای ورودی به توربین در این ماشین ۱۶۵۰ درجه سانتی‌گراد گزارش شده‌است.

ارتقای نیروگاه سیکل ترکیبی در ژاپن

نیروگاه آنه‌گاساکی از شش واحد هر کدام با ظرفیت ۶۰۰ مگاوات تشکیل شده‌است. واحدهای ۵ و ۶ به ترتیب از آوریل ۱۹۷۷ و اکتبر ۱۹۷۹ عملیاتی شده‌اند. این دو واحد برای مدتی طولانی از خدمت عملیاتی کنار گذاشته شدند، اما به ترتیب از آوریل ۲۰۲۱ و اکتبر ۲۰۲۲ مجددا راه‌اندازی شده‌اند.

منبع:

power-technology

#پروژه ارتقا #نیروگاه سیکل ترکیبی#توربین گاز صنعتی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها