مشکلات زنجیره تامین موتورهای هوایی

اذعان مدیران ارشد جنرال الکتریک بر مشکلات زنجیره تامین موتورهای هوایی

مشکلات زنجیره تامین موتورهای هوایی

مدیران ارشد جنرال الکتریک در جدیدترین اظهارات خود، به دلیل وجود مشکلات زنجیره تامین موتورهای هوایی از وجود ابهاماتی در مورد چشم‌انداز و ارزیابی حجم دقیق موتورهای هوایی قابل‌تولید برای سال‌های ۲۰۲۵ و ۲۰۲۶ خبر می‌دهند. این در حالی است که این افراد تصحیح کردند توافقات نهایی با دو غول صنعت هواپیماسازی جهان بوئینگ و ایرباس، برای تامین نیاز آن‌ها در حوزه موتورهای هوایی به ویژه موتورهای توربوفن روزآمد لیپ برای سال ۲۰۲۴ انجام شده‌، اما برنامه‌ریزی دقیق برای دو سال پس از آن هنوز نیازمند بررسی و تطبیق بیشتر است.

بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده توسط ایرباس، انتظار می‌رود تا پایان سال ۲۰۲۵، نرخ تولید ماهیانه هواپیماهای مسافربری باریک‌پیکر ایرباس A320neo به ۶۵ فروند در ماه برسد. این در حالی است که این آمار هم‌اکنون ۴۵ فروند در ماه است. در مرحله دوم افزایش ظرفیت تولید، قرار است از سال ۲۰۲۶، این ظرفیت به ۷۵ فروند در ماه برسد.

متناسب با این برنامه تولید، شرکت‌های سازنده موتور نیز باید خود را هماهنگ کنند، اما ارزیابی مدیران ارشد جنرال الکتریک نشان می‌دهد که هنوز نمی‌توان با قطعیت در مورد تحقق این هدف‌گذاری‌ها در آینده‌ای نزدیک اظهارنظر کرد، زیرا مشکلات موجود در زنجیره تامین صنعت هوانوردی غیرنظامی به قوت خود باقی هستند.

صنعت هوانوردی جهان که در چند سال گذشته به خاطر بحران ناشی از همه‌گیری کووید۱۹ افت شدیدی را تجربه کرده بود، امیدوار است به سرعت این عقب‌ماندگی را جبران کند. در این شرایط، جنرال الکتریک مدعی است که نمی‌توان به شرکت‌های سازنده هواپیماهای مسافربری تعهداتی دقیق برای سفارش‌هایی بدهد که زمان تحویل آن‌ها ۱۸ تا ۲۴ ماه دیگر است.

موتورهای خانواده CFM56 محصول شرکت CFM اینترنشنال، حاصل سرمایه‌گذاری مشترک جنرال الکتریک و سافران، نیروی پیشران هواپیماهای بوئینگ B737 MAX را تامین می‌کنند و همچنین بر روی بیش از نیمی از ناوگان خانواده ایرباس A320neo نصب شده‌اند.

منبع:

reuters

#جنرال الکتریک #موتور هوایی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها