نیروگاه گازسوز عراق

چین برای عراق نیروگاه می‌سازد

ساخت و راه‌اندازی نیروگاه گازسوز عراق توسط چین

خبرگزاری رسمی عراق، از امضای قرارداد با یک شرکت چینی توسط وزارت برق این کشور برای ساخت و راه‌اندازی نیروگاه گازسوز المنصوریه خبر می‌دهد. امضای این قرارداد، در قالب توافق همکاری بین دو کشور در حوزه‌های زیرساختی انجام شده و در قالب آن شرکت چینی شانگهای الکتریک متعهد شده تا نیروگاه سیکل ترکیبی المنصوریه را راه‌اندازی نماید. این نیروگاه متشکل از دو واحد، مجموعا ظرفیتی معادل ۳۶۲ مگاوات دارد.

در عین حال، بنابر اعلام وزارت برق عراق، مراحل ساخت و راه‌اندازی نیروگاه‌های سیکل ترکیبی القدس، ذیقور و السماوا نیز در دستورکار قرار دارد. همچنین وزارت نفت عراق، پروژه راه‌اندازی نیروگاه اکاظ در استان غربی الانبار را دنبال می‌کند.

دولت عراق کماکان با مشکلات متعددی در تامین برق موردنیاز این کشور روبرو است و خرابی‌های ناشی از حمله نظامی آمریکا و متحدانش در سال ۲۰۰۳، این حوزه زیرساختی عراق را به طور جدی تحت تاثیر قرار داده‌است.

شرکت آمریکایی جنرال الکتریک و شرکت آلمانی زیمنس، به طور فعال در بازار انرژی و صنعت نیروگاهی عراق فعالیت می‌کنند و بنظر می‌رسد چین نیز با تکیه بر توانمندی‌ها و سوابق شرکت شانگهای الکتریک، قصد دارد سهم خود را از این بازار جذاب بدست آورد.

منبع:

iraqinews

#نیروگاه سیکل ترکیبی #پروژه‌های نیروگاهی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها