تعمیر قطعات توربین گاز

جنرال الکتریک بر روی تعمیر توربین گاز سرمایه‌گذاری سنگین می‌کند

تعمیر قطعات توربین گاز توسط جنرال الکتریک

جنرال الکتریک در زمینی به مساحت ۱۶۷ هکتار در گرین‌ویل واقع در ایالت کارولینای جنوبی، در حال توسعه تاسیسات روزآمد است که هدف از آن‌ها، تقویت توانمندی ظرفیت این شرکت در تعمیر قطعات توربین گاز و بهبود عملکرد محفظه احتراق است. مرکز گرین‌ویل بخش تولید توان جنرال الکتریک، شامل یک مرکز فناوری توربین گاز، مرکز فناوری‌های ساخت پیشرفته، مرکز توسعه پروسه تعمیر، آزمایشگاه‌های احتراق و تست استاتیک، یک واحد شبیه‌ساز و دست‌کم هفت تست استند مختلف برای توربین‌های گاز متنوع است. بیش از ۲۵۰۰ نفر در این مرکز کار می‌کنند و جنرال الکتریک مدعی است که بالغ بر هفت هزار گواهی ثبت اختراع، به مدت ۱۰ سال فعالیت این مرکز به ثبت رسیده‌است.

بخش دیگر از سرمایه‌گذاری جنرال الکتریک، برای توسعه تجهیزات رباتیک و اتوماسیون و همچنین ابزارهای هوشمند برای تسهیل پروسه‌های ساخت در مرکز گرین‌ویل توسعه می‌یابد.

در هفته پایانی آوریل ۲۰۲۳، برای بخشی از شرکت‌کنندگان در همایش فناوری‌های احتراق توربین گاز، این فرصت بدست آمد که از بخشی از تاسیسات گرین‌ویل بازدید کنند. در شبیه‌ساز این مرکز، فرآیندهای باز و بسته کردن توربین‌های گاز با تمام جزئیات شبیه‌سازی می‌شود. هدف از این کار، پیش‌بینی از شبکه جهانی مرکز تعمیر و نگهداری جنرال الکتریک برای ارائه خدمات به بهره‌برداران از ماشین‌های این غول فناوری آمریکایی است.

همچنین در اقدامی نمادین، نخستین توربین گاز جنرال الکتریک که در سال ۱۹۴۹ به اداره برق اوکلاهاما تحویل داده شد، در جلوی ساختمان آزمایشگاه احتراق گرین‌ویل نصب شده‌است. در آزمایشگاه احتراق، تجهیزات متنوعی برای آزمایش فناوری‌های نوین در محفظه احتراق و همچنین ترکیب سوخت‌های جدید تعبیه شده‌است. امکان انجام آزمایش بر روی انواع سوخت‌های گازی، شامل گاز طبیعی، پروپان و ترکیب هیدروژن و همچنین سوخت‌های مایع مانند سوخت Jet-A و گازوئیل در این مرکز وجود دارد.

سلول‌های تست این مرکز به سامانه‌های داده‌برداری متنوع مجهز هستند. همچنین، تجهیزات تشخیص و اندازه‌گیری اپتیکی و لیرزی، برای افزایش دقت آزمایش‌ها در این مرکز نصب شده‌اند.

منبع:

powermag

#جنرال الکتریک #توربین گاز صنعتی #تعمیر و نگهداری توربین گاز

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها