سرمایه گذاری جنرال الکتریک در بنگلادش

جنرال الکتریک برای بنگلادش خواب دیده‌است

سرمایه گذاری جنرال الکتریک در بنگلادش

بنگلادش قصد دارد همگام با توسعه اقتصادی، با تخصیص بودجه‌ای معادل ۳۵ میلیارد دلار تا سال ۲۰۴۱، ظرفیت نصب‌شده تولید برق خود را به ۶۰ گیگاوات برساند. در یک گام زمانی پیش‌تر از این هدف‌گذاری، مقرر شده که تا سال ۲۰۳۰، این ظرفیت به ۴۰ گیگاوات برسد. جنرال الکتریک به‌عنوان یکی از شرکای اصلی بنگلادش در حوزه انرژی، برنامه مفصلی برای بهره‌مندی حداکثری از این فرصت بزرگ تجاری در نظر گرفته‌است.

سابقه حضور جنرال الکتریک در بنگلادش به سال ۱۹۷۰ برمی‌گردد و اولین توربین بخار نصب‌شده در بنگلادش از محصولات جنرال الکتریک بوده‌است. در سال ۱۹۷۶، اولین توربین گاز ساخت جنرال الکتریک در بنگلادش نصب و راه‌اندازی شد. همچنین این شرکت آمریکایی در سال ۱۹۹۵،‌ اولین نیروگاه سیکل ترکیبی خود را در این کشور آسیایی راه‌اندازی کرد.

در حال حاضر، محصولات جنرال الکتریک بیشترین سهم در تجهیزات نیروگاهی نصب‌شده در بنگلادش را به خود اختصاص داده‌اند. ناوگان توربین‌های گاز نصب‌شده جنرال الکتریک در بنگلادش شامل ۴۰ واحد است که مجموعا ظرفیتی معادل ۳ گیگاوات برق تولید می‌کنند. این میزان برق، برای رفع نیاز ۳.۶ میلیون خانوار کافی است. همچنین در حال حاضر در قالب قراردادی مختلف، شش واحد توربین گاز جنرال الکتریک در حال نصب و راه‌اندازی در پروژه‌های جاری نیروگاهی بنگلادش هستند.

بیش از سه هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم با بخش تولید توان جنرال الکتریک در بنگلادش همکاری می‌کنند. جنرال الکتریک همچنین در پروژه نیروگاهی ۳۳۵ مگاواتی مِگناگات و همچنین یک پروژه سیکل ترکیبی ۳۴۱ مگاواتی دیگر در بنگلادش سرمایه‌گذاری کرده‌است. توربین گاز پرقدرت روزآمد GE9HA.01 نیز در یکی از نیروگاه‌های سیکل ترکیبی بنگلادش نصب و راه‌اندازی شده‌است.

منبع:

thedailystar

#جنرال الکتریک #پروژه‌های نیروگاهی #توربین گاز صنعتی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها