نیروگاه سیکل ترکیبی مکزیک

توربین گاز پرقدرت ژاپنی برای نیروگاه سیکل ترکیبی مکزیک

نیروگاه سیکل ترکیبی مکزیک

رسانه مکزیکی، از پهلو گرفتن کشتی حامل نخستین توربین گاز پرقدرت ژاپنی در سواحل شمال شرقی این کشور خبر می‌دهد. بر اساس توافق انجام‌شده، قرار است سه واحد توربین گاز M501J در دو نیروگاه سیکل ترکیبی مریدا و والادولید، واقع در ایالت یوکاتان مکزیک، نصب و راه‌اندازی شوند. مراحل اجرایی این دو پروژه به گونه‌ای پیش می‌رود که انتظار می‌رود تا پیش از پایان سال ۲۰۲۴، آماده بهره‌برداری عملیاتی باشند. بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده، این دو نیروگاه سیکل ترکیبی مکزیک طی ۳۰ سال آینده، برق موردنیاز شهروندان و صنایع این ایالت بزرگ مکزیک را تامین خواهند کرد.

توربین گاز مذکور ۳۳۰ مگاوات توان دارد و وزن آن بالغ بر ۳۴۴ تن است. طول این ماشین از ۱۲ متر تجاوز می‌کند و عرض آن ۵.۱ متر است. این توربین گاز پرقدرت، از بندر ساوانا در ایالت جورجیا آمریکا بارگیری شده بود. همچنین برای جابجایی زمینی آن، از یک کشنده قوی متصل به چهار کفی یکپارچه‌شده استفاده شده‌است.

بر اساس طراحی انجام‌شده، نیروگاه سیکل ترکیبی مریدا ظرفیت ۵۰۰ مگاوات و نیروگاه سیکل ترکیبی والادولید ظرفیت ۱۰۲۰ مگاوات را خواهد داشت.

دولت مکزیک برای ساخت و راه‌اندازی این دو نیروگاه، بالغ بر ۱.۱ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده‌است. پیش از این، نیروگاه‌های سیکل ترکیبی در این منطقه از مکزیک، به توربین‌های گاز آلمانی ساخت زیمنس مجهز بودند.

منبع:

theyucatantimes

#توربین گاز صنعتی #پروژه‌های نیروگاهی #نیروگاه سیکل ترکیبی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها