توربین گاز بومی کره جنوبی

توربین گاز پرقدرت بومی کره جنوبی در نیروگاه سیکل ترکیبی نصب می‌شود

توربین گاز بومی کره جنوبی

شرکت دوسان انرژی کره جنوبی، از امضای قراردادی به ارزش ۲۱۴ میلیون دلار برای تامین تجهیزات نیروگاه سیکل ترکیبی بوریونگ خبر می‌دهد. مالکیت این نیروگاه با ظرفیت ۵۶۹ مگاوات، در اختیار شرکت دولتی کومیپو قرار دارد. بر اساس قرارداد امضاشده، شرکت دوسان یک واحد توربین گاز پرقدرت با توان ۳۸۰ مگاوات به همراه یک توربین بخار و ژنراتور بازیافت حرارتی را برای نصب در این نیروگاه سیکل ترکیبی تامین می‌کند. انتظار می‌رود پروژه ساخت، نصب تجهیزات و راه‌اندازی نیروگاه سیکل ترکیبی بوریونگ تا ژوئن ۲۰۲۶ کامل شود.

این نخستین بار است که یک نیروگاه سیکل ترکیبی در کره جنوبی، با استفاده از تجهیزات ساخت این کشور راه‌اندازی می‌شود. شرکت دوسان در سال ۲۰۱۹، نام خود را به‌عنوان جدیدترین بازیگر از کلوپ اختصاصی تولیدکنندگان توربین‌های گاز پرقدرت جهان به ثبت رساند.

نخستین توربین گاز ۲۷۰ مگاواتی ساخت دوسان، در نیروگاه تولید همزمان برق و حرارت گینپو در این کشور نصب شد. بنابر ادعای شرکت دوسان، این توربین گاز پرقدرت قابلیت استفاده از هیدروژن به‌عنوان سوخت را دارد و انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک، نیروگاه سیکل ترکیبی کومیپو امکان استفاده از سوخت هیدروژن را داشته باشد.

دوسان انرژی در حال حاضر پروژه‌ای را در دست انجام دارد که هدف از آن، تحقق استفاده از ترکیب ۵۰ درصدی هیدروژن و گاز طبیعی مایع به‌عنوان سوخت توربین گاز پرقدرت بومی این کشور است. در برنامه راهبردی این شرکت، توسعه یک توربین گاز پرقدرت ۴۰۰ مگاواتی با قابلیت استفاده از ترکیب ۱۰۰ درصدی هیدروژن به‌عنوان سوخت، تا سال ۲۰۲۷ مدنظر قرار گرفته شده‌است.

منبع:

koreajoongangdaily

#توربین گاز صنعتی #پروژه‌های نیروگاهی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها