جدا شدن پوشش موتور سوخو سوپرجت

جدا شدن پوشش موتور و دردسر برای سوخو سوپرجت روسی

جدا شدن پوشش موتور سوخو سوپرجت

یک فروند جت مسافربری منطقه‌ای سوخو سوپرجت۱۰۰ متعلق به شرکت روسی آزیموث، در حین برخاستن از فرودگاه سوارتسوپل، دچار نقص فنی در ناحیه موتور شد. در این حادثه، بخشی از پوشش موتور سمت چپ هواپیما جدا شد. خوشبختانه خلبان هواپیما توانست بدون مشکلی خاصی این پرنده را روی باند فرود آورد و به هیچ یک از سرنشینان آسیبی وارد نیامد. هواپیمای سوخو سوپرجت۱۰۰ نیروی پیشران خود را از دو دستگاه موتور توربوفن سام۱۴۶ محصول مشترک فرانسه و روسیه تامین می‌کند.

پرواز شماره ۹۲۹ خطوط هوایی آزیموث، فرودگاه سوارتسوپل در روسیه را به مقصد فرودگاه ایروان پایتخت ارمنستان ترک می‌کرد که لحظاتی پس از برخاستن به علت جدا شدن بخشی از پوشش موتور سمت چپ، خلبان به ناچار درخواست فرود اضطراری را ارائه کرد. بخش جدا شده پوشش موتور در نواحی اطراف فرودگاه پیدا شد. ساعاتی بعد با حل مشکل و تعمیر موتور، پرواز به سمت ایروان بدون مشکل خاصی انجام شد.

” برای مشاهده فیلم این سانحه به این لینک مراجعه کنید: جدا شدن پوشش موتور سوخو سوپرجت۱۰۰ [فیلم]

بروز این حادثه در شرایطی توجه تحلیل‌گران صنعت هوانوردی غیرنظامی را به خود جلب کرده که پس از درگیری نظامی روسیه و اوکراین و تحریم همه‌جانبه علیه صنعت هوانوردی روسیه، ملاحظاتی در مورد حفظ سطح ایمنی پرواز در این کشور به‌ویژه در مورد محصولات غربی وجود دارد.

هواپیمای سوخو سوپرجت۱۰۰ از سامانه‌ها و تجهیزات متعدد غربی استفاده می‌کند و موتورهای آن را نیز می‌توان عملا نمونه‌های غربی قلمداد کرد. این در حالی است که روسیه از چند سال پیش تلاش دارد نمونه کاملا بومی این هواپیما موسوم به SSJ-NEW را مجهز به موتورهای توربوفن بومی PD8 توسعه دهد. روند کند پیشرفت پروژه مذکور و تاخیرهای متعدد در آن، نگرانی را از تداوم بهره‌برداری ایمن و مطمئن از ناوگان هواپیمای سوخو سوپرجت۱۰۰ و نگهداری از موتورهای سام۱۴۶ دو چندان کرده‌است.

منبع:

simpleflying

#سوانح هوایی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها