ساخت قطعات توربین گاز 

زیمنس انرژی قرارداد یک میلیارد دلاری برای ساخت قطعات توربین گاز امضا کرد

ساخت قطعات توربین گاز صنعتی

زیمنس انرژی از امضای قراردادی به ارزش یک میلیارد دلار با گروه صنعتی دانکسترز برای ساخت قطعات توربین‌های گاز صنعتی با استفاده از روش ریخته‌گری دقیق خبر می‌دهد. این گروه صنعتی بین‌المللی پیشرو در تولید و عرضه قطعات دقیق، در قالب این قرارداد چندساله قطعات حساس برای توربین‌های گاز صنعتی زیمنس انرژی شامل پره‌های داغ را تامین خواهد کرد.

شرکت دانکسترز بالغ بر ۲۴۰ سال سابقه دارد و مقر اصلی آن در بوخوم آلمان واقع شده‌است. این شرکت دارای مراکز متعدد در نقاط مختلف جهان، از جمله انگلستان، آلمان، هلند، مکزیک، ‌آمریکا، چین و هند است. این گروه صنعتی بین‌المللی در قالب قرارداد اخیر با زیمنس انرژی، بخش بزرگی از ظرفیت تولید خود مستقر در انگلستان و آلمان را برای این پروژه بسیج خواهد کرد.

امکانات گروه صنعتی دانکسترز برای ریخته‌گری دقیق پره‌های ثابت و متحرک توربین، با استفاده از ریخته‌گری هوا معادل ۵۰۰ کیلوگرم و در کوره‌های ریخته‌گری خلا ۳۵۰ کیلوگرم است. همچنین امکان ریخته‌گری دقیق قطعات با حداکثر ارتفاع ۱.۲ متر در کوره‌های این مجموعه وجود دارد. ظرفیت ریخته‌گری دقیق این مجموعه صنعتی برای سایر قطعات توربین گاز شامل پوسته‌ها، پوشش‌های حرارتی، سگمنت‌ها، شراودها و سایر قطعات، شامل ریخته‌گری دقیق قطعات با قطر ۱.۱۵ متر و ارتفاع ۷۶ سانتی‌متر و ظرفیت ذوب‌ریزی ۴۵۴ کیلوگرم است. همچنین، امکان ریخته‌گری دقیق برای قطعات با استفاده از آلیاژهای نیکل‌پایه و کبالت‌پایه برای ساخت قطعات مقاوم در برابر دمای بالا برای استفاده در بخش‌های داغ و همچنین محفظه احتراق توربین‌های گاز صنعتی وجود دارد.

با توجه به مشکلات کنونی در زنجیره تامین توربین‌های گاز صنعتی زمینی و همچنین توربین‌های گاز هوایی، اقدام زیمنس در عقد قرارداد بلندمدت با یکی از معتبرترین گروه‌های صنعتی ریخته‌گری دقیق جهان، نشان از برنامه‌ریزی این شرکت آلمانی برای حفظ بازار و حضور پرقدرت در بازار توربین گاز جهان در سال‌های پیش‌رو دارد.

منبع:

manufacturingmanagement

#زیمنس #توربین گاز صنعتی #پره توربین گازی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها