نیروگاه حرارتی آذربایجان

آذربایجان نیروگاه حرارتی جدید خود را با سرعت می‌سازد

نیروگاه حرارتی آذربایجان

شرکت آذرانرژی از روند سریع پیشرفت پروژه ساخت و راه‌اندازی نیروگاه حرارتی آذربایجان در مینگاچویر خبر می‌دهد. کلنگ راه‌اندازی این نیروگاه در فوریه ۲۰۲۳ به زمین خورد و در قالب آن، قرار است یک نیروگاه جدید با ظرفیت ۱۲۸۰ مگاوات ساخته شود. فعالیت‌های عمرانی و اجرایی توسط شرکت‌های محلی انجام می‌شود، اما شرکت‌ ایتالیایی افری به‌عنوان مشاور ساخت و شرکت اسپانیایی آیدم به‌عنوان مشاور طراحی بر روند کار نظارت دارند. بنابر ادعای مقامات مسئول محلی، پروژه ساخت این نیروگاه دستکم دو ماه جلوتر از برنامه زمان‌بندی خود پیش می‌رود.

قرار است در آینده‌ای نزدیک، توربین‌های گاز و ژنراتورها تولیدی توسط شرکت ایتالیایی آنسالدو انرجیا برای نصب در این نیروگاه از بندر جنوا بارگیری شوند. بنابر گزارش‌های اعلامی، چهار واحد توربین گاز AE94.3A محصول آنسالدو انرجیا در این نیروگاه نصب می‌شوند. ارزش تقریبی این معامله ۱۶۰ میلیون یورو اعلام شده‌است. خانواده توربین‌های گاز AE94.3A آنسالدو انرجیا بیش از چهار میلیون ساعت عملیاتی را به ثبت رسانده‌اند.

” بخوانید: آذربایجان مشتری چهار توربین گاز آنسالدو انرجیا

در قالب این پروژه، تاکنون ایجاد تاسیسات زیربنایی برای تامین آب خنک‌کاری توربین‌ها و همچنین توسعه ایستگاه‌های برق ۳۳۰ و ۵۰۰ کیلوولتی در محل ساخت نیروگاه انجام شده‌است. همچنین، برنامه بروزرسانی و ارتقای توربین‌های گاز موجود در واحدهای هفتم و هشتم این نیروگاه برای نصب آن‌ها در واحدهای سیکل ترکیبی جدید در کنار تجهیزات ایتالیایی در حال انجام است. بر این اساس، توان خروجی نهایی این نیروگاه به ۱۸۸۰ مگاوات می‌رسد.

برای آشنایی بیشتر با مراحل اجرایی این پروژه، می‌توانید گزارش تصویری مربوطه در سایت توربینا را با کمک لینک زیر مشاهده نمایید:

پروژه راه‌اندازی نیروگاه حرارتی ۱۲۸۰ مگاواتی آذربایجان

منبع:

azernews

#توربین گاز صنعتی #پروژه‌های نیروگاهی #آنسالدو انرجیا #پروژه ارتقا

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها