توربین گاز مشتق از موتور هوایی بیکرهیوز

توربین گاز مشتق از موتور هوایی بیکرهیوز برای مشتری آمریکایی

سفارش توربین گاز مشتق از موتور هوایی بیکرهیوز

یک شرکت بزرگ فعال در حوزه تولید گاز مایع طبیعی LNG، از امضای قرارداد با شرکت بیکرهیوز برای تامین توربین گاز مشتق از موتور هوایی LM9000 خبر می‌دهد. بر این اساس، قرار است ماشین‌های روزآمد مذکور در تاسیسات تولید LNG در ایالت لوئیزیانا آمریکا نصب شوند. انتظار می‌رود این توربین‌های گاز، تا سه ماهه نخست ۲۰۲۴، وارد چرخه بهره‌برداری عملیاتی شوند.

علاوه بر این، توافق شده تا شرکت بیکرهیوز در قالب قرارداد نگهداری و پشتیبانی بلندمدت، علاوه بر تامین قطعات یدکی و مصرفی و بازرسی دوره‌ای تجهیزات، نرم‌افزار پایش عملکرد خود را نیز به مشتری عرضه کند. تاسیسات گاز لوئیزیانا که قرار است میزبان توربین گاز مشتق از موتور هوایی LM9000 باشد، ظرفیتی معادل ۹،۳ میلیون تن در سال برای صادرات LNG خواهد داشت. این تاسیسات، بیش از ۶ مخزن بزرگ هر کدام با ظرفیت نگهداری ۵ هزار متر مکعب LNG خواهد داشت.

توان خروجی توربین گاز روزآمد مشتق از موتور هوایی LM9000، بالغ بر ۷۳،۵ مگاوات گزارش شده‌است. بهره‌وری این ماشین در پیکربندی سیکل ساده ۴۴ درصد، در پیکربندی تولید همزمان برق و حرارت ۵۶ درصد اعلام شده‌است. این توربین صنعتی زمینی از روی موتور توربوفن پرقدرت GE90-115B مشتق شده که نیروی پیشران جت مسافربری بوئینگ B777 را از سال ۲۰۰۴ تاکنون تامین می‌کند.

منبع:

gasworld

#توربین گاز صنعتی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها