توربین گاز کلاس اف

جنرال الکتریک چهار سفارش برای توربین گاز کلاس اف از چین دریافت کرد

دریافت سفارش توربین گاز کلاس اف

بخش کسب‌و‌کارهای تولید توان شرکت GE Vernova، از دریافت دو سفارش مختلف مجموعا برای چهار واحد توربین گاز GE 6F.03 از مشتریانی در چین خبر می‌دهد. سفارش اول توسط شرکت تولید توان شرق آسیا وابسته به گروه صنعتی RGE، برای دو واحد ماشین کلاس اف و سفارش بعدی از هلدینگ بین‌المللی انرژی پکن، برای دو واحد دیگر از توربین گاز GE 6F.03 دریافت شده‌است.

توان خروجی این چهار توربین گاز ۴۸۰ مگاوات است و انتظار می‌رود تا اوایل سال ۲۰۲۵، وارد چرخه بهره‌برداری عملیاتی شوند. چین برنامه‌ای را تدوین کرده که بر اساس آن، تا سال ۲۰۶۰، آلایندگی کربن را از صنایع خود بطور کامل حذف خواهد کرد. راه‌اندازی نیروگاه‌های گازسوز تولید همزمان برق و حرارت با بهره‌وری بالا در قالب تحقق اهداف این برنامه در چین با سرعت زیادی دنبال می‌شود.

” بخوانید: آغاز بهره‌برداری عملیاتی از یک واحد توربین گاز کلاس اچ جنرال الکتریک

گروه صنعتی RGE، یکی از دو مشتری جدید این ماشین کلاس اف آمریکایی قصد دارد آنها را در ترمینال مجتمع تولید گاز مایع طبیعی خود با ظرفیت ۲.۸ میلیون تن LNG در سال بکار گیرد. واحد اول تا دسامبر ۲۰۲۴ عملیاتی می‌شود و واحد دوم نیز در سه ماه نخست سال ۲۰۲۵ مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. همچنین، بنابر اعلام GE Vernova، یک قرارداد ارائه خدمات نگهداری و پشتیبانی ۱۵ ساله با مشتری چینی به امضا رسیده‌است.

تاکنون بالغ بر ۲۶۰ واحد از توربین‌های گاز GE 6F.03 در نقاط مختلف دنیا نصب و راه‌اندازی شده‌است. ناوگان عملیاتی این ماشین، تاکنون بالغ بر ۱۴ میلیون ساعت عملیاتی را به ثبت رسانده‌است. بنابر آمار ارائه‌شده، تا آوریل سال جاری میلادی ۴۸ واحد از این ناوگان در خاک چین بکار گرفته شده‌است.

منبع:

GE

#توربین گاز صنعتی #جنرال الکتریک

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها