پره های موتور لیپ

سافران تولید پره های موتور لیپ را در چین دو برابر می‌کند

افزایش تولید پره های موتور لیپ در چین

شرکت فرانسوی سافران همزمان با گشایش کارخانه جدید خود در گیویانگ چین، از افزایش دو برابری تولید پره‌های موتور توربوفن روزآمد لیپ در این کشور خبر می‌دهد. این شرکت فرانسوی اعلام کرد که افزایش ظرفیت تولید پره های موتور لیپ با هدایت شرکت CFM اینترنشنال، حاصل سرمایه‌گذاری مشترک جنرال الکتریک و سافران، در قالب افزایش ظرفیت ساخت قطعات این موتور توربوفن با نسبت گذردهی بالا در نقاط مختلف جهان دنبال می‌شود.

بنابر اعلام سافران، برای راه‌اندازی این مرکز جدید تولید پره در چین ۳۰ میلیون دلار هزینه شده‌است. تمرکز اصلی این مرکز جدید در چین بر روی ساخت پره‌های ثابت و متحرک بخش توربین کم‌فشار و سیل‌های مرتبط با آن برای موتورهای خانواده CFM56 و نسل بعدی آن، لیپ معطوف است.

سافران در سال ۲۰۰۶، تولید قطعات موتورهای خود در تاسیسات گیویانگ را آغاز کرده‌ و بنابر گزارش‌ مالی این شرکت، در سال ۲۰۲۲ از محل فعالیت‌های انجام‌شده در این مرکز درآمدی معادل ۲۳ میلیون دلار کسب کرده‌است. انتظار می‌رود با افزایش ظرفیت این مرکز و راه‌اندازی کارخانه جدید در گیویانگ، درآمد سالانه این مرکز از مرز ۴۰ میلیون دلار عبور کند.

همزمان با اجرای برنامه توسعه سافران، طی دو سال گذشته ۸۰ نیروی کار جدید در این مرکز استخدام شدند و در حال حاضر نزدیک به ۲۱۰ نفر در تاسیسات سافران در گیویانگ کار می‌کنند. قرار است تا پایان سال ۲۰۲۳ این تعداد به ۲۵۰ نفر افزایش یابد.

سافران سرمایه‌گذاری در چین را به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین بازارهای پویا در حوزه هوانوردی تجاری در سال‌های آینده، اقدامی منطقی و معقول ارزیابی می‌کند. بنابر گزارش‌های منتشرشده، در حال حاضر ۴۴۹ هواپیمای مسافربری با استفاده از موتورهای لیپ در خدمت عملیاتی قرار دارند و بالغ بر ۱۰۷۹ سفارش برای این موتورها ثبت شده‌است. اکثر قریب به اتفاق این هواپیماها از خانواده ایرباس A320neo هستند. همزمان با زمین‌گیرشدن هواپیمای بوئینگ B737MAX، چین در اقدامی متبحرانه سفارش بزرگی برای خرید ۲۹۲ فروند هواپیما از ایرباس در سپتامبر ۲۰۲۲ ارائه کرد.

منبع:

aviationweek

#موتور لیپ #موتور توربوفن #پره توربین گازی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها