صنعت توربین گاز روسیه

جهش تولید در صنعت توربین گاز روسیه بنابر ادعای مقام‌های مسئول

جهش تولید در توربین‌های گاز صنعتی و هوایی روسیه

مدیرعامل جدید اتحادیه موتورسازان روسیه UEC، وابسته به هلدینگ دولتی روستک، از جهش قابل‌توجه در تولید توربین‌های گاز صنعتی و هوایی این کشور خبر داد. این مقام مسئول مدعی شد که در سال جاری میلادی، ظرفیت تولید توربین‌های گاز صنعتی و هوایی در اتحادیه موتورسازان روسیه، یک و نیم برابر رکورد تاریخی این حوزه در دهه ۱۹۸۰ در شوروی سابق شده‌است.

بنابر ادعای این مقام مسئول، ثبت این رکورد در شرایطی رخ داده که سطح فناوری و پیچیدگی توربین‌های گاز تولیدی در زیرمجموعه‌های اتحادیه موتورسازان روسیه در شرایط کنونی هم‌رده رقبای پیشتاز بین‌المللی است. با استناد به سیاست‌های ابلاغیه دولت روسیه برای بومی‌سازی صنعت توربین گاز در حوزه‌های کلیدی و تحقق استقلال در کاربری‌های تولید انرژی و همچنین تامین نیروی پیشران هواپیماها، برنامه افزایش ظرفیت تولید در این حوزه تدوین شده‌است.

در عین حال، تقاضا برای موتورهای توربوفن غیرنظامی در روسیه افزایش یافته و برآوردها نشان می‌دهند که دست‌کم ۴۰ دستگاه موتور توربوفن PD8 برای نصب بر روی نمونه‌های جدید هواپیمای سوخو سوپرجت موسوم به SSJ-NEW و بالغ بر ده دستگاه موتور PD14 برای نصب بر روی جت مسافربری میان‌برد MC21-310 مورد نیاز خواهد بود.

بخوانید: “افزایش تجهیزات تست برای موتور روسی PD8

همچنین، تولید موتور برای جت مسافربری توپولوف ۲۱۴ و هواپیمای توربوپراپ منطقه‌ای ایلیویشن ۱۱۴-۳۰۰ نیز در دستور کار UEC قرار دارد. در حوزه بالگرد نیز تقاضا قابل‌ملاحظه است و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۳۰، بالغ بر ۳۵۰۰ دستگاه موتور توربوشفت باید در روسیه تولید و عرضه شود.

مدیرعامل اتحادیه موتورسازان روسیه این اظهارنظر را در شرایطی اعلام کرد که تحقق این اهداف را در ۷ سال پیش‌رو، بسیار سخت و جاه‌طلبانه قلمداد می‌کرد، اما تاکید داشت که تمام توان مجموعه خود را بکار خواهد گرفت تا آن را اجرایی کند. در این راستا، وزارت صنعت و تجارت روسیه بطور کامل آمادگی خود را برای حمایت از افزایش ظرفیت تولید در شرکت وابسته به UEC اعلام کرده و موسسات مرجع مانند ویام و سیام نیز آمادگی کامل برای همکاری را دارند.

بیش از ۱۵ سال از تاسیس اتحادیه موتورسازان روسیه UEC می‌گذرد و بالغ بر ۱۷ مرکز صنعتی و ۸ دفتر طراحی عمده فعال در حوزه توربین‌های گاز صنعتی زمینی و توربین‌های گاز هوایی از اعضای این اتحادیه هستند. بنابر اعلام رسانه‌های روس، محصولات شرکت وابسته به UEC در قالب ۷ خانواده مختلف، شامل بیش از ۳۰ هزار دستگاه انواع موتور عملیاتی است و مشتریانی از بیش از ۱۰۰ کشور، از کاربران این محصولات بشمار می‌روند.

منبع:

uecrus

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها