ارتقای توربین گاز کلاس اف

آنسالدو انرجیا توربین گاز کلاس اف عملیاتی خود را ارتقا داد

پروژه ارتقای توربین گاز کلاس اف آنسالدو انرجیا

آنسالدو انرجیا از اجرای موفق پروژه ارتقای توربین گاز کلاس اف خود، نصب‌شده در واحد پنجم نیروگاه ماکسیما خبر می‌دهد. این بسته ارتقا موسوم به MXL3 در این نیروگاه متعلق به شرکت ENGIE انجام شده‌است. بنابر ادعای آنسالدو انرجیا، با اعمال بسته ارتقا MXL3، بهره‌وری توربین گاز نصب‌شده این شرکت در نیروگاه ماکسیما نزدیک به سه درصد افزایش یافته‌است.

بر این اساس، این نخستین توربین گاز کلاس اف نصب‌شده در قلب اروپا خواهد بود که به بهره‌وری بیش از ۶۰ درصد در پیکربندی سیکل ترکیبی می‌رسد. همچنین ادعا شده توان خروجی این ماشین ۳۷ مگاوات افزایش یافته‌است. از منظر کاهش آلایندگی‌ها نیز اعمال بسته ارتقا MXL3 موجب کاهش ۴۵ درصدی تولید آلایندگی دی‌اکسیدکربن در این نیروگاه شده‌است.

بنابر اعلام شرکت ایتالیایی آنسالدو انرجیا، اعمال بسته ارتقا MXL3 نیازمند کمترین تعویض قطعات نسبت به بسته ارتقا مشابه در این کلاس از توربین گاز است و بخشی از آن به بهسازی سیکل بخار در پیکربندی سیکل ترکیبی نیروگاه با تغییر حداقلی در سخت‌افزار معطوف است. بر این اساس، بازه زمانی موردنیاز برای بازرسی فرآیند تعمیر و نگهداری به ۴۰ هزار ساعت عملیاتی افزایش یافته‌است.

آنسالدو انرجیا بسته ارتقا MXL3 را برای توربین گاز روزآمد GT26 خود معرفی و عرضه کرده‌است. مدیران شرکت ENGIE نیز با اشاره به همکاری با سابقه خود با آنسالدو انرجیا، از اجرای این پروژه ابراز رضایت کرده‌اند.

منبع:

powerengineeringint

#آنسالدو انرجیا #پروژه ارتقا #توربین گاز صنعتی #نیروگاه سیکل ترکیبی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها