توربین گاز LM6000VELOX

جنرال الکتریک نمونه جدید توربین گاز مشتق از موتور هوایی LM6000 را نصب می‌کند

توربین گاز مشتق از موتور هوایی LM6000VELOX

شرکت GE Vernova از نخستین پکیج از نمونه جدید خانواده توربین گاز مشتق از موتور هوایی LM6000 رونمایی کرد. این محصول موسوم به LM6000VELOX قرار است در نیروگاه جانسون‌ویل در ایالت تنسی آمریکا نصب شود. بنابر ادعای جنرال الکتریک، با بهینه‌سازی در طراحی این بسته نیروگاهی جدید، به میزان ۴۰ درصد در زمان نصب و راه‌اندازی و معادل حدود ۴ هزار نفر ساعت نسبت به نمونه‌های دیگر این خانواده صرفه‌جویی می‌شود.

بنابر اعلام نیروگاه جانسون‌ویل، تاکنون ۶ واحد از ۱۰ واحد سفارش داده ‌شده، از این توربین گاز مشتق از موتور هوایی دریافت شده و انتظار می‌رود که تمام واحدها تا پایان سال ۲۰۲۳ به طور کامل تحویل گرفته شوند. تاکنون بالغ بر ۱۲۰۰ واحد انواع مختلف توربین گاز مشتق از موتور هوایی خانواده LM6000 در بیش از ۶۰ نقطه جهان نصب و راه‌اندازی شده‌است.

راه‌اندازی این توربین گاز در مدت زمان کمتر از ۵ دقیقه و عمر عملیاتی بالای آن، آن را به گزینه‌ای منعطف برای استفاده توسط بهره‌برداران مختلف تبدیل کرده‌است. همچنین طراحی محفظه احتراق این توربین به گونه‌ای انجام شده که امکان استفاده از هیدروژن به‌عنوان ترکیب ۱۰۰ درصدی سوخت را در آینده خواهد داشت.

بسته تولید توان LM6000VELOX بر اساس فلسفه بکار رفته در توسعه نمونه LM2500XPRESS با هدف کاهش پیچیدگی و افزایش سرعت نصب و راه‌اندازی انجام شده‌است. کارهای اصلی برای توسعه این تجهیز روزآمد، در تاسیسات شرکت GE Vernova در مجارستان انجام شده‌است.

افزایش پودمانگی (ماژولاریتی) در طراحی سامانه فیلتراسیون هوا و همچنین کاهش ۵۰ درصدی تعداد قطعات جانبی، بسته‌بندی و حمل و نقل این مجموعه را از کارخانه محل ساخت تا نیروگاه محل نصب در بر داشته‌است. همچنین پیکربندی سیم‌کشی و اتصالات الکتریکی این بسته تولید توان نیروگاهی، با هدف کاستن از پیچیدگی نصب و راه‌اندازی بهبود یافته‌است. امکان استفاده از بسته توربین گاز مشتق از موتور هوایی LM6000VELOX در هر دو پیکربندی سیکل ساده و سیکل ترکیبی وجود دارد.

منبع:

ge

#جنرال الکتریک #توربین گاز صنعتی #پروژه‌های نیروگاهی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها