تجهیزات تقویت فشار گاز

آمادگی روسیه برای داخلی‌سازی تجهیزات تقویت فشار گاز در خطوط انتقال

جایگزینی تجهیزات تقویت فشار گاز در خطوط انتقال

هلدینگ دولتی فناوری روستک، از آمادگی کامل برای جایگزینی تجهیزات خارجی موجود در خطوط انتقال گاز طبیعی با نمونه‌های تولید این کشور خبر می‌دهد. بر اساس اعلام این مجموعه بزرگ صنعتی، روسیه برنامه بومی‌سازی توربین‌های گاز صنعتی با کاربری تقویت فشار خطوط انتقال گاز طبیعی و همچنین تولید برق نیروگاهی را با جدیت دنبال می‌کند.

با آغاز درگیری نظامی در اوکراین و خروج شرکت‌های غربی، دولت روسیه به تکاپو افتاده تا خودکفایی در صنعت توربین گاز را به‌عنوان یکی از حوزه‌های کلیدی دنبال کند. بنابر گزارش‌های اعلام شده، وابستگی روسیه به شرکت‌های غربی از جمله زیمنس، در خطوط انتقال گاز به‌ویژه نورد استریم کاملا مشهود بوده‌است.

مدیرعامل روستک در یکی از مصاحبه‌های اخیر خود اذعان داشته که سهم تجهیزات روسی در مراکز تقویت فشار و خطوط انتقال گاز طبیعی این کشور نزدیک به ۸۰ درصد است. همچنین این مقام ارشد روس اعلام کرده که آمادگی کامل برای رساندن این سهم به ۱۰۰ درصد و رفع وابستگی به تجهیزات خارجی وجود دارد.

ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که تقاضا برای توربین‌های گاز صنعتی با کاربرد تقویت فشار در خطوط انتقال گاز با محدوده توان خروجی ۱۶ تا ۲۵ مگاوات بیشترین سهم را در بازار روسیه دارد. در عین حال بنابر اعلام مقام‌های ارشد روستک، اتحادیه موتورسازان روسیه UEC از نهادهای وابسته به این هلدینگ، برنامه ساخت توربین‌های گاز پرقدرت بومی GTD-110M را با جدیت دنبال می‌کند و نخستین نمونه تولیدی این ماشین در نیروگاه تامان در جنوب روسیه، بهره‌برداری آزمایشی خود را آغاز کرده‌است.

خروج شرکت‌های بزرگ غربی مانند جنرال الکتریک و زیمنس از بازار نیروگاهی روسیه، در چند سال اخیر مشکلات زیادی را برای این کشور ایجاد کرده و تقویت توان داخلی برای رفع این نیاز، به یکی از اولویت‌ها برای مسکو تبدیل شده‌است.

منبع:

finance

#روستک #اتحادیه موتورسازان روسیه #توربین گاز صنعتی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها