خانواده ترنت XWB

ترکیه بزرگترین بهره‌بردار عضو جدید خانواده ترنت خواهد شد

ترکیش ایرلاینز، بزرگترین بهره‌بردار موتورهای خانواده ترنت XWB

رولزرویس اعلام کرد که شرکت ترکیش ایرلاینز ۱۰۰ دستگاه موتور توربوفن روزآمد ترنت XWB-84 به همراه ۴۰ دستگاه موتور توربوفن پرقدرت ترنت XWB-97 را سفارش می‌دهد. بر این اساس و با تحویل این موتورها، شرکت هوایی حامل پرچم ترکیه به بزرگترین بهره‌بردار موتورهای خانواده ترنت XWB در جهان تبدیل خواهد شد.

موتور ترنت XWB-84 نیروی پیشران جت مسافربری ایرباس A350-900 را تامین می‌کند و نمونه ترنت XWB-97 بر روی هواپیماهای مسافربری A350-1000 و نمونه باربری ایرباس A350F نصب خواهد شد. انتظار می‌رود تحویل این موتورها به ترکیش ایرلاینز از سال ۲۰۲۵ آغاز و تا سال ۲۰۳۳ تکمیل شود.

علاوه بر این، رولزرویس بسته جامع سرویس خود برای این موتورها موسوم به TotalCare شامل پایش وضعیت و خدمات تعمیر و نگهداری را به ترکیش ایرلاینز عرضه خواهد کرد. شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز به بیش از ۳۴۰ مقصد در اروپا، آسیا، آفریقا و آمریکا پرواز دارد و حجم مسافر جابجاشده خود را از ۱۰ میلیون در سال ۲۰۰۳ به بیش از ۸۲ میلیون در یک سال گذشته افزایش داده‌است. این شرکت هواپیمایی در حال حاضر ۴۰ فروند هواپیمای A350-900 و ۲۶ فروند هواپیمای A330 مجهز به موتورهای ترنت را در ناوگان عملیاتی خود در اختیار دارد.

” بخوانید: بهینه‌سازی موتور ترنت XWB توسط رولزرویس

رولزرویس مدعی است که موتورهای خانواده ترنت XWB بالاترین بهره‌وری در میان موتورهای توربوفن سنگین را دارند. مونتاژ این موتورها در تاسیسات رولزرویس در دربی انگلستان انجام می‌شود. در حال حاضر، استفاده از ترکیب ۵۰ درصدی سوخت پایدار هوانوردی SAF برای موتورهای خانواده ترنت XWB تایید شده و انتظار می‌رود به زودی قابلیت استفاده از ترکیب ۱۰۰ درصدی این سوخت پاک نیز حاصل شود. بنابر ادعای رولزرویس، مصرف سوخت نمونه XWB نسبت به نمونه‌های اولیه خانواده ترنت ۱۵درصد کمتر شده‌است.

منبع:

rolls-royce

#موتور ترنت #رولزرویس #موتور توربوفن

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها