خطوط انتقال گاز روسیه

ساخت ۱۷ توربین گاز بومی برای خطوط انتقال گاز روسیه در سال ۲۰۲۳

 توربین گاز بومی برای خطوط انتقال گاز روسیه

اتحادیه موتورسازان روسیه UEC وابسته به هلدینگ دولتی فناوری روستک، از ساخت ۱۷ واحد توربین گاز مجموعا با ظرفیت ۳۵۰ مگاوات برای نصب در مراکز تولید و خطوط انتقال گاز روسیه در سال گذشته میلادی خبر می‌دهد. در این میان، نه واحد توربوکمپرسور GPU-16 و هشت واحد توربوکمپرسور GPU-25 در خطوط انتقال گاز سیبری و خط ساخارین به ولادی‌وستوک نصب خواهد شد.

شرکت توربین‌های گاز UEC متولی توسعه و ساخت توربین‌های گاز صنعتی با کارکرد محرک مکانیکی و توربین‌های گاز نیروگاهی، اجرای این پروژه را برعهده داشته‌است. شرکت UEC Engineering مسئولیت نصب، راه‌اندازی، تعمیر و نگهداری و پشتیبانی از این ماشین‌ها را برعهده دارد.

نه واحد از این ماشین‌ها و هر کدام با ظرفیت ۱۶ مگاوات، به‌عنوان تجهیزات پمپ گاز برای نصب به خطوط انتقال سیبری و ساخالین به ولادی‌وستوک منتقل شده‌اند. همچنین ۸ واحد دیگر هر کدام با ظرفیت ۲۵ مگاوات، برای نصب در ایستگاه‌های تقویت فشار و خطوط انتقال گاز تولید شده‌اند.

واحد GPA-16 به توربین گاز PS-90GP2 محصول شرکت پرم موتورز وابسته به UEC و توربین‌های گاز AL-31ST محصول شرکت UMPO وابسته به اتحادیه موتورسازان روسیه مجهز است. واحد GPA-25 به توربین گاز PS-90GP-25 محصول شرکت پرم موتورز و NK-36ST محصول شرکت کوزنتسف از اعضای اتحادیه موتورسازان روسیه به‌عنوان محرک مکانیکی مجهز است.

خط انتقال ساخالین به ولادی‌وستوک از طریق خاباروسک، اولین خط انتقال بزرگ روسیه در شرق این کشور است که با هدف انتقال گاز تولیدشده در تاسیسات ساخالین به مصرف‌کنندگانی در مناطق خاباروسک و پریمورسکی طراحی شده‌است.

خط سیبری اصلی‌ترین خط انتقال گاز روسیه است که طول آن به سه هزار کیلومتر می‌رسد. این خط گاز تولیدی در میدان چایاندینسکوی را به مصرف‌کنندگان روسی در مناطق شرق دور این کشور و همچنین چین می‌رساند.

منبع:

uecrus

#روستک #اتحادیه موتورسازان روسیه

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها